DLookup lukt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

IrisA

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Hallo,

ik kom er niet uit met de functie DLookup.

Ik heb een tabel (Tabel1) met de volgende velden:
- ID
- Naam
- Bedrag

Ik heb een query (Query1) met de volgende velden:
- Naam (uit de tabel Tabel 1)
- MaxvanBedrag (berekening van het maximale bedrag bij de naam)

Ik heb een formulier (Formulier1) met de volgende velden:
- Naam (hier vul ik een naam in)
- Bedrag (hier zou het maximale bedrag van de ingetypte naam moeten komen)

Voor het veld Bedrag heb ik nu de volgende formule gebruikt:
=DLookUp("[MaxVanBedrag]";"Query1";"[Query1]![Naam]"=[Naam])

Maar die werkt dus niet...

kan iemand mij een tip geven?

Gr. Iris

[Naam] is ongetwijfeld een tekstveld, en dat moet je dus als een tekstveld behandelen. Bovendien is het niet nodig om in het criterium de querynaam te herhalen, want die heb je al aangeduid. En als laatste: je criterium heeft een foute syntax.
Code:
=DLookUp("[MaxVanBedrag]";"Query1";"[Naam] = '" & [Naam] & "'")

Hoi Octafish,

het werkt nog niet.

Hoe kan ik de database uploaden naar het forum? Het is een hele kleine database met alleen de tabellen, query's en formulieren die ik beschreven heb.

Gr. Iris

Laatst bewerkt:
Eerst comprimeren, en dan zippen. Het Access bestand wordt niet toegestaan op het forum, vandaar dat het niet lukt.
Wat niet hoeft: quooten als het niet nodig is. Jouw quoot in het vorige bericht mag je weer weghalen, want mijn berichtje staat er (voor iedereen perfect leesbaar) precies boven ;)

De DLookup functie kan maar één waarde ophalen. In jouw niet-gebonden formulier is echter geen bron die je daarvoor nu simpel kunt gebruiken. Je tekstvak is namelijk niet gekoppeld aan een tabelveld, en dus is het tekstvak leeg, en doet de DLookup het ook niet. Als je wèl een rijbron aan het formulier koppelt waarin je de namen verzamelt, zul je zien dat het formulier wel de juiste waarde opzoekt. Alleen is DLookup nogal traag. In Formulier2 heb ik dan ook het formulier gekoppeld aan Query1, en nu werkt het formulier razendsnel, omdat de twee tekstvakken gekoppeld zijn aan het juiste veld. Ik vermoed derhalve dat je een tè ingewikkelde weg bewandelt :)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan