helpmijmail
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 jan 2010
Ik heb een rapport gemaakt met daarin de dagen van de week en de bijbehorende datums. Nu heb ik een tabel TblFeestdagen met de 3 velden ID, Datum,Naam.
Hierin staat bijvoorbeeld 11-11-2011 Sint Maarten of 5-12-2011 Sinterklaasavond.
De datums hebben hetzelfde formaat zoals hierboven geschreven.
Nu ga ik met een Dlookup zoeken of de datum in het rapport ook een feestdatum is en dat lukt voor Sint Maarten maar niet voor Sinterklaas. Deze laatste wordt geplaatst bij 12-5-2011. Ik heb al heel wat forums bezocht en lees hier dat het aan een Amerikaans datumformaat ligt. Ik heb vervolgens een query gemaakt die de nederlandse formaat wijzigt in de Amerikaanse 12-05-2011. Maar dit mocht niet helpen.
De Dlookup staat in een tekstvak als besturingselementbron.
Waarbij naam en datum velden zijn in Tblfeestdagen
[woensdag] is een tekstvak met daarin een besturingselement die de datum weergeeft.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat alle datums goed gezocht worden?
Hierin staat bijvoorbeeld 11-11-2011 Sint Maarten of 5-12-2011 Sinterklaasavond.
De datums hebben hetzelfde formaat zoals hierboven geschreven.
Nu ga ik met een Dlookup zoeken of de datum in het rapport ook een feestdatum is en dat lukt voor Sint Maarten maar niet voor Sinterklaas. Deze laatste wordt geplaatst bij 12-5-2011. Ik heb al heel wat forums bezocht en lees hier dat het aan een Amerikaans datumformaat ligt. Ik heb vervolgens een query gemaakt die de nederlandse formaat wijzigt in de Amerikaanse 12-05-2011. Maar dit mocht niet helpen.
De Dlookup staat in een tekstvak als besturingselementbron.
Code:
=Dlookup("naam";"Tblfeestdagen";"datum=#" & [woensdag] & "#")
[woensdag] is een tekstvak met daarin een besturingselement die de datum weergeeft.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat alle datums goed gezocht worden?