dlookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvsoest

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
741
Hallo,

Kun je met de functie dlookup ook een criterium maken met daarin meerdere condities?
Met onderstaande krijg ik null waarde terwijl het record wel bestaat.

varDatumVan = DLookup("[printernaam]", "tblPrintvolume", "[peildatum]= " & Me.txtDatumVan & "and [printernaam]= '" & Me.cmbPrinter & "'")


Bedankt vast!
 
Ja, wat jij wilt gaat wel, en inderdaad op de manier zoals jij dat doet.
Ik vermoed dat het bij jou fout gaat met de datum.
Access converteert datums vaak iets te enthousiast.
Als je alleen op de datum selecteert gaat het dan wel goed, of pakt ie dan ook niets?
 
jvsoest zei:
varDatumVan = DLookup("[printernaam]", "tblPrintvolume", "[peildatum]= " & Me.txtDatumVan & "and [printernaam]= '" & Me.cmbPrinter & "'")
Een beetje vreemd is deze DLookup wel. Je zoekt een printernaam (=string) en geeft die waarde aan varDatumVan (=datum?), terwijl de printernaam ook nog in je criteria voorkomt. Zoals het er nu staat, en zou werken, zou je als antwoord op de DLookup Me.cmbPrinter moeten krijgen. Wellicht e.e.a fout overgenomen uit je 'echte' code.
Criteria in sql-tekst moet volgens een bepaalde manier:
een string: tussen enkelvoudige aanhalingstekens
numeriek: zonder iets er omheen
datum: tussen hekjes(#) en in amerikaans datumformaat (mm-dd-yyyy)
Let ook op eventuele extra spaties:
...Me.txtDatumVan & "and [printernaam]= ... moet zijn ...Me.txtDatumVan & " and [printernaam]= ...
 
Laatst bewerkt:
Valt me net op dat er ook nog een spatie voor het woordje and moet komen.
varDatumVan = DLookup("[printernaam]", "tblPrintvolume", "[peildatum]= " & Me.txtDatumVan & " and [printernaam]= '" & Me.cmbPrinter & "'")

Ik ben het overigens eens met de suggesties van Harry46
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan