DMA uitschakelen: welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Mijn zoon kan een spel niet installeren. Hij heeft gehoord dat hij de DMA moet uitschakelen. Nou heb ik in apparaatbeheer onder primair en secundair IDE kanaal bij beide 2 opties gevonden om DMA om te zetten naar PIO. Maar welke van de 4 moet ik hebben?
 
Welk spel en wat is et exacte probleem van het spel?

DMA moet juist aanblijven voor optimale prestaties.
 
Geplaatst door Muurhond
Welk spel en wat is et exacte probleem van het spel?

DMA moet juist aanblijven voor optimale prestaties.

Het betreft Max Pain 2. Als het goed is zou alleen bij de installatie DMA moeten worden uitgezet en daarna weer worden ingeschakeld.....
Maar ja, ik weet niet wat DMA precies doet.
 
Gewoon DMA aan laten.

DMA
Direct Memory Access. Directe geheugentoegang. Een techniek om de snelheid van de computer te vergroten. De processor van de computer zendt parameters naar een speciaal integrated circuit (chip) die onafhankelijk van genoemde processor het gebruik van het intern geheugen bewaakt. De DMA is naast de CPU een tweede datakanaal tussen de randapparaten en het werkgeheugen. Dankzij DMA hebben randapparaten zonder tussenkomst van de CPU toegang tot het werkgeheugen en kunnen daarin gegevens lezen of schrijven.
 
Geplaatst door Muurhond
Gewoon DMA aan laten.


Ben er zelf op de gok mee aan het werk gegaan. Alles uitgezet en toen Max Payne 2 geinstalleerd. Toen ging het prima, geen probleem. Daarna DMA weer geactiveerd en het probleem lijkt opgelost....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan