DMAX in een Subform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene71

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2012
ik heb een Probleem met DMAX gebruikt in een sub formulier

ik heb de Volgende Velden in de tabel tblOrderRegel
RegelID =Autonummering
ProductieID= Numeriek

in het sub formulier dat ik gemaakt (Gegevensblad) heb staat bij ProductieID Standaardwaarde =DMax("[ProductieID]";"[tblOrderRegel]")+1
wanneer ik een regel wil invoeren krijg ik een nummer bv (141010) en bij de nieuwe Regel die dan standaard wordt aangemaakt
staat het zelfde nummer 141010 (Zie bijgevoegd bestand) maar dat moet zijn 141011
wanneer ik het formulier orders afsluit en opnieuw opent staat er wel het juiste getal en gaat het weer mis bij een nieuwe regel

weet iemand wat ik verkeerd doe ?
DMAX in subform.jpg

Bijlagen

• DMAX in subform.png
    DMAX in subform.png
    82,5 KB · Weergaven: 40
Klopt toch? Een standaardwaarde instellen kijkt naar de laatste opgeslagen waarde. Maak je een nieuw record dan wordt de waarde gegenereerd. Maar de regel <Nieuw> is geen record, derhalve wordt daar ook de berekening nog niet uitgevoerd. Dat gebeurt pas als je een record maakt.

bedankt voor je reactie OctaFish

ok, maar dan doe ik toch iets niet goed

ik gebruik de zelfde code ok in het hoofdformulier en daar gaat het wel goed

deze methode werkt dus niet in een sub formulier
op deze manier wordt er een nieuwe regel gemaakt met de zelfde waarde gemaakt en dat levert dubbele waardes op

is er misschien een andere methode voor een eigen nummering in een sub formulier ?

Ik gebruik de techniek ook in subformulieren zonder probleem. Het ligt dus denk ik niet aan de formule. Maar zonder de db wordt het lastig zoeken.

Extra regeltje erbij, en je ziet het juiste nummer.
Code:
Private Sub Form_AfterUpdate()
    LDatum.SetFocus
    Me.Requery
    Me.Refresh
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan