.DMG Branden op een DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cross

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Hi,

Ik heb een iMac overgenomen van een vriend, echter heeft hij geen installatie CD, nu wil ik deze een schone installatie geven.
Ik heb zojuist Mac OSX Mountain Lion gedownload, nu is dit bestand echter een .DMG bestand .. Nu is mijn vraag hoe kan ik de DMG zo brnadne, dat dit een werkende installatie DVD word voor een Mac ?

Gr.

Wat staat er nu op?

Meestal wordt er ook een recovery partitie gemaakt waarmee je een nieuwe installatie kunt laten uitvoeren.
Tijdens het opstarten volgens mij ALT ingedrukt houden.

Nu staat er Lion op .. ( Graag wil ik upgraden naar de laatste versie ) ...

Dan zou ik de DMG naar je iMac zetten en hem daarmee branden via Disk Utility (Schijfhulpprogramma), kwestie van de DMG mounten (dubbelklik) en dan kun je via Disk Util de image branden.

Probleem is dus dat ik niet in de Mac machine kan komen op het moment ( Van daar de reinstall ) ...

Ik moet vanuit een Windows bak de installatie doen ..

Kan ik die os x op een bootable usb maken via Windows ?

If you only have access to a Windows PC:

You will need the OS X install disk image (see above for various methods on how to obtain one), then use the 15-day free trial of TransMac to copy the disk image to your USB drive. Be aware that other Windows tools might not be able to read the Apple-native DMG files.

The right-side panel of TransMac allows you to right click your USB drive, the format the disk with the disk image. Point it to your .dmg file and click Open.

MacDrive, which offers a 5-day trial, probably does the same, but I haven't been able to verify this yet.
http://superuser.com/questions/484507/reinstalling-mac-os-x-without-original-disc

Waarom kun je niet op de Mac komen?
Moet je een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren van de persoon van wie je hem hebt gekocht?

Wat zie je als je de Mac aan zet en gelijk de ALT toets in blijft drukken? Kun je dan kiezen tussen de normale harde schijf (Macintosh HD) en de Recovery HD? Zo ja, kies dan voor de Recovery HD. Dan kun je hem eerst herinstalleren met Lion (wel eerst de HD leeg maken) en dan vervolgens upgraden(via de App Store) naar Mountain Lion.

Heb je het programma burn/brand al bekeken misschien kan dat je hulp bieden dit gebruik ik voor het branden van al mij cd's etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan