dmv knop naar volgende/vorige tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

renew000

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
151
Hallo experts,

Op dit moment ben ik bezig met een formulier in excel en loop ik tegen het volgende probleem aan.

Ik heb gebruik gemaakt van het meerbladige besturingselement en nu wil ik onderin elk "blad" een volgende en vorige knop gebruiken om te navigeren tussen de verschillende tabbladen.
Welke commando's moet ik hiervoor gebruiken.
Het gaat dus wel om een formulier en niet om een excelsheet.

Alvast bedankt
Greetz
Renew
 
userform

als je gebruik maakt van een userform kan je dit stukje code gebruiken
Code:
   MultiPage1.Value = 1

dit is uit mijn hoofd om naar de volgende te gaan.

dit uit mijn hoofd om van het 2de tab terug te gaan naar de eerst:
Code:
   MultiPage1.Value = 0

dit moet je dan wel in een Command button zetten.
 
Hallo Gregor,

Ben nu vast een stukkie dichterbij maar werkt nog niet zoals ik wil.

Het meerbladige besturingselement telt in totaal 5 pagina's (tabbladen). Op pagina 1 staat een commandbutton waar ik de code onder heb gezet. Het tabblad dat ik wil aanroepen heb ik "PageAdres" genoemd.

Onderstaande code heb ik dan ook gebruikt nav jouw advies

Private Sub cmdVolgendeAlgemeen_Click()
PageAdres.Value = 1
End Sub

Tenminste ik ging ervan uit dat ik de naam moest veranderen naar eigen behoefte. Ook heb ik geprobeerd om de naam van het tabblad te gebruiken waar de "volgende-knop" op staat maar ook dan krijg ik een error

Heb je hiervoor een oplossing?

ps als je een voorbeeld bestand op prijs stelt dan ga ik gelijk aan de slag
 
Misschien is het nog van belang te vertellen dat de knoppen staan in een tabblad van een meerbladig element IN een meerbladig element.

Voor het gemak toch maar snel ff een voorbeeldbestandje gemaakt
 

Bijlagen

  • voorbeeld volgende vorige knop.xls
    25 KB · Weergaven: 199
ik lees net dat ik op 1 of andere manier de objectvariabele of blokvariabele vergetn ben in te stellen.. please hellup :)
 
Als je mijn voorbeeld kijkt dan zou hij het gewoon moeten doen. Maar wanneer geeft hij deze melding
 
@renew000,

Voor jouw actie moet je de naam gebruiken van het tabbladbesturingselement. Jij gebruikt de naam van de tabbladpagina. De namen van je tabbladbesturingselementen zijn "MultiPage1" (gegevens en NVT) en "MultiPage2" (Algemeen en Adres).

Zet onder jouw knop "Volgende": Me.MultiPage2.Value = 1

Bij het gebruiken van Me. (dit is het object, in dit geval het formulier, waarin je bezig bent) krijg je dan een lijst te zien met de beschikbare objecten en methoden. Met het gebruik van Me. kun je dus typefouten voorkomen. In de lijst objecten en methoden kun je met de pijltjestoetsen bladeren en met de tabtoets selecteren.
 
Laatst bewerkt:
Wat is hiervan de zin, als je met de tabs van de multipages direkt naar het gewenste blad kunt ?
 
Volgens mij om de muis minder te gebruiken.. Wanneer je meerdere velden heb en je deze ingevuld enz. kan je met de tab-toets naar de volgende pagina... Hoef je dus niet je muis te gebruiken.
 
Hallo gast0224,

Echt superbedankt dat je (ipv anderen) geen commentaar leverd, maar wel DE oplossing waarnaar ik zocht, echt superbedankt.

Ik ga dit topic sluiten dankzij jou

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan