DNS 2 ip's per computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

fvroekel

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Berichten
16
Hallo mensen,

Ik had een vraag. Ik ben nog echt een beginner loop momenteel stage.
Maar in het DNS in foward lookup zone staan sommigen computer (niet allemaal)
er twee keer in met een verschillend ip adress. dns.JPG
Hoe krijg ik voor elkaar dat die pc gewoon 1 ip adress uitgedeeld krijgt?

mvg,

fvroekel
 
Let op: De pc krijgt gewoon 1 ip-adres toegewezen (via DHCP). Dat kun je op het werkstation zelf nagaan met Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig

Het enige is dat de DNS server 'achterloopt' bij de registratie van ip-adressen vanuit het werkstation en/of de DHCP-server. Krijgt een pc de ene keer ip-adres1 en een volgende keer ip-adres2 via DHCP, dan is het mogelijk dat bij de forward zone 2x de naam van de pc voorkomt (met die verschillende ip-adressen).

Oplossing voor het probleem met de DNS server heb ik momenteel even niet, maar het is in ieder geval een ander probleem dan je stelde in je posting.

Tijs.
 
Oke dankje!
moet ik even verder kijken waar het aan licht als iemand een idee heeft ik hoor het graag.
Het viel mijn trouwens op dat het volgens mij komt door notebooks met vista erop.

Mvg
 
Waarschijnlijk ligt dit aan je instellingen van de DHCP server. Als je bij de betreffende scope properties kijkt en dan het tabblad DNS. Hier moet DNS dynamically update enabled staan en ook discard A host en PTR records when lease is deleted
 
Bedankt voor de reactie
Maar staat allebei goed!
Dus daar licht het niet aan..
Mischien een andere oplossing?

mvg
 
Laatst bewerkt:
Wat je kunt proberen is scavenging van stale records aanzetten.
Dat kan op server-niveau, of op niveau van de Forward lookup zone.

Zie bijlage voor scavenging op het niveau van Forward lookup zone.

(Rechtklik op de zone, en Properties/Eigenschappen kiezen).