dns automatisch detecteren werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

StanleyKelder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hallo,

Als ik mijn internetverbinding instel op automatisch laten detecteren van dns dan werkt het meeste niet meer. Als ik dan handmatig de dns invoer werkt alles wel weer.
Dit wil ik echter niet, omdat ik een draadloze verbinding heb, en ik op verschillende plaatsen niet kan aansluiten als de dns handmatig ingevoerd moet worden.
Het vreemde is, vind ik, dat skype wel werkt als de dns op automatisch staat ingesteld. Ik weet niet of het probleem zit bij de instellingen van de verbinding of die van de router?
Ik heb een linksys router van cisco.

Doe het volgende: Voer 8.8.8.8 en 8.8.4.4 vast in als DNS-servers. Dat zijn de DNS-servers van Google, wereldwijd bruikbaar.

Het ip-adres (en standaardgateway etc.) kan dan altijd nog automatisch worden toegekend door de (draadloze) router waar je mee verbind op elk moment.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de snelle reactie!

Volgens mij is dit geen oplossing voor mijn probleem. Ik had namelijk al een code om handmatig in te voeren bij de dns, en op die manier werkt mijn internet prima. Mijn probleem is alleen, dat ik dit dan op elk apparaat moet doen waarmee ik op internet wil. En niet overal heb ik de mogelijkheid om dit te doen (telefoon bijvoorbeeld). Eigenlijk wil ik dus gewoon dat mijn internet ook weer werkt als de dns op automatisch staat, of is dat niet mogelijk? Is er dan misschien een andere oplossing om toch met mijn telefoon op internet te kunnen via dit wi-fi netwerk?

Is er dan misschien een andere oplossing om toch met mijn telefoon op internet te kunnen via dit wi-fi netwerk?

Dit zou ook gewoon moeten kunnen werken, het is ook handiger om het probleem op te lossen ipv de google DNS erin te zetten ... dat is ook leuk als je vaak moet kopieren over je interne netwerk, dat gaat dus niet meer werken met google DNS :o

Wat zie je voor gegevens als je via de CMD-prompt, IPCONFIG /ALL intikt ?

Je moet wel eerst je CMD prompt openen, je hebt het nu blijkbaar direct ingevoerd bij 'uitvoeren'.

kijk eens of je de firmware van je router kan updaten of en nieuwe router.
DNS zijn namelijk DHCP opties die wel of niet meegegeven worden door jou DHCP server

Het updaten van de router lukte niet. Maar de datum van de nieuwste update is van ver voor het probleem.

Wat ik eerst deed, weet niet of ik dat duidelijk heb uitgelegd, is bij de computer de dns handmatig invoeren. Ik heb nu bij de router de dns ingevoerd, en nu werkt het dus wel als ik de computer instel op 'automatisch detetceteren' van dns. Het probleem lijkt zo opgelost, maar aphysemi0n zei iets over kopiëren over het interne netwerk wat dan niet lukt?

Ik heb de ipconfig trouwens wel uitgevoerd, maar heb ze nu niet tot mijn beschikking, moet ik deze resultaten nog plaatsen?

maar aphysemi0n zei iets over kopiëren over het interne netwerk wat dan niet lukt?

Wat aphysemi0n misschien bedoelt is dat in een Windows domeinomgeving (dus met een Windows Server die centraal de gebruikersaccounts beheert) de DNS-server niet een externe is (zoals die van Google) maar een interne. Er moet de juiste (interne) DNS server correct zijn ingesteld op de werkstations, anders kan er niet op het Windows domein-account ingelogd worden.
Het is dan dus niet genoeg om een IP-adres te krijgen via DHCP, maar moet ook de juiste (interne) DNS-server worden verkregen via DHCP.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het blijft natuurlijk een workaround, maar voor iedereen die zijn pc/laptop niet in een Windows domein-omgeving gebruikt werkt het prima.

Sterker nog: Ook al krijgt mijn pc via DHCP netjes de DNS-servers van mijn provider toegediend als ik het op Automatisch zet, is gebleken dat de DNS-servers van mijn provider niet helemaal in orde zijn, dus heb ik hier op mijn pc ook diezelfde Google DNS-servers vast ingesteld staan.

Fijn dat je er wat aan hebt gehad, en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Okee Tijs, dan toch nog een vraagje. Ik heb via mijn provider ook al een keer DNS-servers doorgekregen. Maakt het iets uit of ze op deze staan ingesteld of op die van google?

a. De DNS-servers van Google zijn van overal vandaan te gebruiken. Het is niet altijd zo dat de DNS-servers van je provider ook gebruikt mogen worden als je (tijdelijk) op een netwerk zit van een andere provider dan die van jezelf (bij vrienden, familie etc.)
b. Het kan zijn dat de DNS-servers van de provider slechtere DNS-serversoftware gebruikt dan die van Google. [Andersom is theoretisch ook mogelijk, maar ik ben zéér tevreden met de performance en kwaliteit van de DNS-resolving van de DNS-servers van Google tot nu toe.] Zie wat ik in mijn vorige posting daarover schreef.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan