dns crasht regelmatig

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicovanwijk

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Ben al een behoorlijke tijd bezig om een instabiele 2003 server met AD en DNS aan de gang te krijgen. Probleem is dat de dns crasht. Wanneer dit gebeurt moet ik echt de dns opnieuw opstarten. Heb al van alles geprobeerd na tips in een ander forum maar kom er niet uit. Dns zelfs al gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.

Er gebeurt het volgende

Ik heb het idee wanneer er veel gebruik wordt gemaakt van de dns (doordat de mensen op met clients bijvoorbeeld zitten te internetten) de dns crasht.

Ik krijg dan de volgende meldingen in de Event-viewer van de dns:

Event-id: 4007 The DNS server was unable to open zone src.local in the Active Directory from the application directory partition DomainDnsZones.src.local. This DNS server is configured to obtain and use information from the directory for this zone and is unable to load the zone without it. Check that the Active Directory is functioning properly and reload the zone. The event data is the error code.​

Event-id: 140 The DNS server could not initialize the remote procedure call (RPC) service. If it is not running, start the RPC service or reboot the computer. The event data is the error code.​

Tevens krijg ik de volgende melding in de event-viewer van de directory service:

Event-id: 1317 The local domain controller has disconnected the LDAP connection from the following network address due to a time-out.

Network address:
192.168.0.101​

Event-id: 1216 An LDAP client connection was closed because of an error.​

Waarschijnlijk heeft het te maken met de LDAP connection waar een time-out ontstaat waardoor de AD niet goed te bereiken is. Komt iemand dit bekend voor???

Heb al van alles geprobeerd na tips in een ander forum maar kom er niet uit. Dns zelfs al gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.

Wat heb je precies al geprobeerd?
Al de DNS instellingen helemaal verwijderd en opnieuw aangemaakt?
Draait Exchange toevallig ook op die server?
DNS is bij veel requests een intensieve service. Genoeg harde schijf ruimte (ivm cache) en voldoende werkgeheugen zijn dan echt noodzaak. Leeg de cache van de DNS eens en kijk eens of het dan een tijd goed gaat.

DNS gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.
Er draait geen exchange.
Harde schijf ruimte genoeg en geheugen is 2 GB.

Dus ja, moeilijk probleem waar moeilijk de vinger achter te krijgen is...

Heb je al eens dcdiag gedraait? En hebben jullie één of meedere DNS/AD servers?

Heb je al eens dcdiag gedraait? En hebben jullie één of meedere DNS/AD servers?

Heb dcdiag gedraait maar krijg daarin geen foutmeldingen. We hebben maar 1 dns/ad server. We draait er op het netwerk nog een 2000 server maar deze zit enkel in een werkgroep.

Om hoeveel gebruikers gaat het ongeveer die tegelijkertijd werken?

Er zitten maar 2 computers in het domein, maar er hangen nog 7 computers in het netwerk (werkgroep). Deze computers verwijzen wel naar de dns van de 2003 server. Ik heb het idee wanneer er veel ge-internet wordt de dns onderuit gaat.

Het is een asus moederboard met onboard 2 netwerkkaarten (nVidia) en een wireless accespoint.

1 netwerkkaart en het wireless gedeelte heb ik uitgeschakeld.

Wat is het gemiddelde CPU en geheugen gebruik van deze server? Wat voor processoren zitten erin?

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een DNS server crasht door te veel verzoeken tenzij dit door een aanval gebeurt.

Wat zit er achter het ip adres 192.168.0.101?

Wat is het gemiddelde CPU en geheugen gebruik van deze server? Wat voor processoren zitten erin?

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een DNS server crasht door te veel verzoeken tenzij dit door een aanval gebeurt.

Wat zit er achter het ip adres 192.168.0.101?

Processor is een core 2duo, E4700 2,6 GHz. Geheugen 2 GB. Er is ca 1,6 GB vrij geheugen.

Begin toch te twijfelen of dat ik niet gewoon een hardware probleem heb of zo... Bijvoorbeeld netwerkkaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan