DNS error!!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Na het verwijderen van een netwerkkaart en het plaatsen van een nieuwe om te zien of die het deed en hem er daarna weer uithalen en de oude er weer in, heeft XP het voor mekaar gekregen om nu dus het volgende te vermelden.
ScreenShot035.jpg


Of te wel, XP denkt nu dat dit een derde geplaatste kaart is, niet dat dit zoveel kwaad kan maar netwerkinstellingen zoals vaste ip's en zo die mag ik niet meer gebruiken omdat die toegewezen zijn aan een reeds eerder geinstaleerde adaptor, leuk bedankt XP die eerste adaptor die ziet er ook al weer in maar dat kan ik hem niet wijs maken.
ScreenShot036.jpg


Heeft iemand een oplossing behalve het opnieuw instaleren van de kaart wat dat werkte niet.

grtjs jjw
 
Heb je behalve de netwerkkaart ook de netwerkverbinding verwijderd? Dat hielp bij mij tenminste toen ik overging van wired naar wireless en XP maar bleef proberen om verbinding te maken met de oude netwerkkaart.
 
Je bedoelt, netwerkverbindingen openen en de oude tcp/ip instellingen helemaal verwijderen?
ScreenShot038.jpg

Of tewel de onderste regel helemaal te verwijderen bedoel je??
 
de protocollen kan je intact laten. probeer dus eerst, nadat je alle netwerkkaarten hebt verwijderd, bij de eigenschappen van netwerkomgeving, te klikken op de verbinding(en) en op het rode kruis bovenin (verwijderen). dan pc uitschakelen, opnieuw opstarten, opnieuw uitschakelen en de goede kaart erin doen en wederom opstarten. drivers installeren en dan zou het moeten werken.
 
En dat gaat niet anders, windows moet toch kunnen snappen dat de originele kaart er al weer in zit met de juiste drivers, dat die tijdelik kaart toevalig dezelfde drivers kon gebruken was voor mij alleen maar puur geluk.
Daarom ging hij er ook in om te zien welke drivers er nodig waren voordat hij in de kast ging waar hij in moest.
No nogmaals heb Windows dus een derde kaart gezien en tja......
Maar die derde kaart is gewoon de eerste.
grtjs jjw
 
Het is mij ook een raadsel waarom windows zulke dingen doet. ik probeer gewoon om die rare dingen heen te werken en m'n eigen oplossingen te vinden (als het met de windows helpfunctie niet lukt dan) ik ben meer zo'n type van: niet werken? weg ermee! ongetwijfelt zal er een "officiele" oplossing zijn, maar dan zul je moeten wachten tot er een expert op dat gebied langs komt en je vraag beantwoord.
 
En ik ben dus niet zo'n typen, ik an avonden zitten puzellen als ik het probleem eerst maar snap en dan voindt je vanzelf meestal wel een oplossing maar nogmaals dan moet je eerst weten waar het pobleem ligt.
De meeste mensen weten dat iets niet werkt en kunnen ook nog wel zien dat er iets niet goed is maar kijken vaak niet zoveel verder als dat, als je dat doet dan kun je bijna nooit een oplossing bedenken.
Maar goed, in dit geval.... is het ook lastig.
 
Nee, probleem nog niet opgelost, het lijkt erop in winzxp dat het toch alleen maar gaat met de manier van erbicom, zeer omslachtg en nog niet gedaan maar helaas heb ik ook nog geen andere manier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan