dns fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

crescendo13

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2002
ik krijg een dns fout als ik een pagina wil openen, had net windows opnieuw geinstalleerd op die hd, maar wat raar was dat hij vroeg om een bestand die niet op de windows 98 2e editie stond, terwijl ik die er wel in had

:S please help me

is te weinig info om goede raad te geven.

lijkt er op dat de drivers voor een netwerkkaart of modem niet juist geinstalleerd zijn.

pe.

Kun je niet de exacte melding geven? Je krijgt wel internetverbinding? Je kunt wel mailen?

ik krijg wel gewoon internetverbinding en hij verifeert me ook in het netwerk(tmfweb) maar ik kan geen windows pagina's openen dan kan hij de server niet vinden en als ik met msn wil aanmelden dan krijg ik de melding aanmelden via http proxy is mislukt ofzo.

Bvd

Ik zou toch eens alle instellingen nalopen.
Heb je bij primaire dns: 62.100.30.228 en bij
secundaire dns : 62.100.30.244 staan?

Misschien een firewall aanstaan?
Nog iets gevonden : let er goed op dat "aanmelden bij netwerk uit staat". Dit kun je vinden bij de eigenschappen van je inbelverbinding in externe toegang

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Ik zou toch eens alle instellingen nalopen.
Heb je bij primaire dns: 62.100.30.228 en bij
secundaire dns : 62.100.30.244 staan?

Misschien een firewall aanstaan?
Nog iets gevonden : let er goed op dat "aanmelden bij netwerk uit staat". Dit kun je vinden bij de eigenschappen van je inbelverbinding in externe toegang
die instellingen van de dns-servers zijn bij 'iedereen' anders en het maakt op zich niet uit welken er staan.

Geplaatst door Proxy
die instellingen van de dns-servers zijn bij 'iedereen' anders en het maakt op zich niet uit welken er staan.

Dit moet ik echter bestrijden. Als ik bij TMFweb lees kun je ALLEEN met een "gewoon" modem verbinding maken. En TMFweb heeft dus vaste DNS instellingen. Ik heb ze van hun site gehaald. Het maakt wel degelijk uit of die nummers goed ingevuld zijn. Er zijn providers die het automatisch hebben, en er zijn providers die een vaste DNS hebben, zoals deze. Ik hoop dat iemand dit kan bevestigen, anders zou ik fout zitten
:o

Ik heb nog even een stukje van hun site gekopieerd:
Inbelnummer 067 6070020
Primaire DNS 62.100.30.228
Secundaire DNS 62.100.30.244
SMTP mail.jouwdomein.tmfweb.nl
POP3 mail.jouwdomein.tmfweb.nl

Laatst bewerkt:
ik heb al gekeken, maar aanmelden bij netwerk heb ik uitstaan, ik heb ook ff gamepoint geprobeerd die het normaal overal doet, maar die deed het ook niet, daarmee kreeg ik niet eens verbinding. windows zegt dat hij de server niet kan vinden(terwijl ik welverbinding had met tmfweb heb) en als ik me wil aanmelden bij msn
zegt ie dat ie me http proxy niet kan vinden ofzo. ik had er geen firewall op, zette daarna een firewall erop om eventueel poorten te openen,maar dat werkte ook niet

:S als het niet wil zet ik er wel gewoon windows xp op,kijken of het dan wel wil. Ik heb w98 eerste editie er op gezet toen had ik ook dat probleem nu 2e editie en heb ik dat probleem

Geplaatst door Tanja1968

Dit moet ik echter bestrijden. Als ik bij TMFweb lees kun je ALLEEN met een "gewoon" modem verbinding maken. En TMFweb heeft dus vaste DNS instellingen. Ik heb ze van hun site gehaald. Het maakt wel degelijk uit of die nummers goed ingevuld zijn. Er zijn providers die het automatisch hebben, en er zijn providers die een vaste DNS hebben, zoals deze. Ik hoop dat iemand dit kan bevestigen, anders zou ik fout zitten
:o

Ik heb nog even een stukje van hun site gekopieerd:
Inbelnummer 067 6070020
Primaire DNS 62.100.30.228
Secundaire DNS 62.100.30.244
SMTP mail.jouwdomein.tmfweb.nl
POP3 mail.jouwdomein.tmfweb.nl
Dat zijn de servers die tmfweb gebruikt ja, maar dns-servers zijn in het algemeen publiek, dus het doet er niet toe wat er staat. Verder vraag ik me af hoe jij weet dat topicstarter TMFweb gebruikt.

Geplaatst door crescendo13
ik krijg wel gewoon internetverbinding en hij verifeert me ook in het netwerk(tmfweb) maar ik kan geen windows pagina's openen dan kan hij de server niet vinden en als ik met msn wil aanmelden dan krijg ik de melding aanmelden via http proxy is mislukt ofzo.

Bvd

Daar ging ik vanuit toen ik dit las (tmfweb)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan