dns geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenI

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Goedendag allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een draadloos netwerk. Hierin zit 1 xp machine en 2k3 server machine. Op de server heb ik zojuist een AD opgezet met DNS, maar zodra ik de XP machine wil laten joinen in domein domeinnaam.nl dan zegt hij dat hij de DNS niet kan vinden, althans, ik krijg onderstaande error:

Code:
Note: This information is intended for a network administrator.  If you are not your network's administrator, notify the administrator that you received this information, which has been recorded in the file C:\WINDOWS\debug\dcdiag.txt.

An error occurred when DNS was queried for the service location (SRV) resource record used to locate a domain controller for domain itfixit.nl.

The error was: "No records found for given DNS query."
(error code 0x0000251D DNS_INFO_NO_RECORDS)

The query was for the SRV record for _ldap._tcp.dc._msdcs.itfixit.nl

For more information, click Help.

Iemand enig idee wat er mis kan gaan?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Jeroen

Stel op de client eens de server in als primair dns adres.
De server moet een vast ip hebben

Ik heb het al gevonden. Ik had geen vast ip ingesteld. Dit nu wel gedaan en werkt plots, vreemd ,.maar bedankt!

Hmm.. het word nog vreemder, ik probeer nu via VPN het domein te joinen en dan krijg ik exact hetzelfde, terwijl het in het interne netwerk wel goed gaat.

Iemand enig idee?

Ik kijk even in mn DNS event log en krijg de volgende error:

The DNS server has encountered a critical error from the Active Directory. Check that the Active Directory is functioning properly. The extended error debug information (which may be empty) is "". The event data contains the error.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Ok... vreemd... als ik via CMAK een connectie maak kan ik het domein niet joinen, als ik via windows de verbinding aanmaak kan ik wel het domein joinen.

Iemand enig idee wat ik mis (kan) doen in CMAK ?

Alvast bedankt!

[edit]
Probleem opgelost, gewoon het goede domeinnaam invullen hahah.

Bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan