DNS lookup mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

CWAV

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2013
Berichten
5
Dag,

Zo'n twee weken geleden, bij het gebruiken van SAM Broadcaster om muziek te streamen naar een server, kreeg ik ineens problemen met mijn draadloze internetverbinding. Geen enkele website laadde meer en na wat te hebben geneusd bleek de fout te zijn dat de DNS lookup mislukt was.

Ik heb toen de Google DNS servers op elke PC ingesteld en dat werkte, tot gisterochtend. Weer gedoe: DNS lookup mislukt. Vond ik vreemd, want zou niet moeten mogen met Google. Toch het zekere voor het onzekere genomen en OpenDNS ingesteld. Ik heb nu wel weer internet maar het werkt allemaal zeer traag en - ik vermoed - bij verbinden van één bepaalde PC met het internet, valt de boel weg. (PC is nu niet verbonden overigens, dan werkt het wel - maar zeer instabiel).

Ik heb de verbinding vanaf het modem al getest door direct een UTP-kabel vanaf het modem in m'n laptop te steken; dit werkte vlekkeloos. Het probleem lijkt dus niet bij UPC te liggen maar bij m'n router (Sitecom 300N). Er was een firmware upgrade zo bleek, maar na installatie nog steeds hetzelfde probleem. Eerst een aantal maal gereset; hielp vaak even, later viel het weer terug in het "oude ritme": weer alles onbereikbaar. Na fabrieksinstellingen (en deze weer terug te hebben ingesteld op de oorspronkelijke SSID en pass) te hebben ingesteld werkt het nu traag en instabiel.

Wat me wel opvalt is dat als ik gebruik maak van WifiChannel scanner (wifichannelscanner.com) ik mijn netwerk twee keer in de lijst zie staan. Zelfde macadres (logisch), zelfde kanaal maar wel een wisselende signaalsterkte. Lijkt me zeer vreemd.

Ik hoop dat jullie op de een of andere manier kunnen meedenken naar een oplossing voor dit vage probleem, I'm out of options...

Bedankt alvast

Christian
 
Dit probleem, heb ik tot een tijdje geleden ook gehad. Dit was met een ziggo router(ook een sitecom) ik heb dit aparaat weg gegooit en een nieuwe gekocht, en nu werkt alles weer.
 
Ik heb een nieuwe UTP kabel tussen de modem en de router gehangen en toen ruim een uur gewacht. Het gaat nu weer snel via draadloos. Zou dus wel eens de UTP kabel kunnen zijn geweest...? Anyway, ik hou jullie op de hoogte..
 
LIjkt me zeer sterk!

Ik denk niet dat dat het is, het zal er alleen iets sneller op kunnen worden. Maar je dns probleem gaat niet over, dat ligt namelijk aan de router.
 
Zijn we weer. UTP kabel na aan de laptop te hebben gehangen weer aan de router gekoppeld. Werkt dan voor plm 20 minuten op goede snelheid (24 Mbit bij een 25 Mbit abo), daarna neemt het zeer snel (merkbaar!) af. Zeker weten router issues lijkt me? Ben bijna geneigd om morgen gewoon een nieuw router te kopen, alles resetten en naar factory instellingen teruggaan al geprobeerd. Verkeerde instellingen zouden dan gefilterd moeten zijn.
 
shwe.png
 
Het pingen naar de router leverde geen problemen op, maar het pingen naar welke site dan ook wel.

Ben voor advies naar de computerwinkel geweest en zij bevestigden mijn vermoeden: de router was aan het eind van z'n latijn. Nieuwe gehaald, werkt inmiddels weer prima!

Bedankt, een ieder die meegedacht heeft :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan