DNS probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superdoif

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Berichten
3
Ik heb sinds vorige week een adsl pakket van zonnet met modem en splitter. Na het spul geinstalleerd lukt het niet om een webpagina te openen.
Ik heb alles nagelopen, of mn naam en wachtwoord goed waren, of modem juist geinstalleerd was. TCP/IP protocol. Werkelijk alles. Gebeld met de helpdesk van zonnet, bleek dat ik gewoon verbinding had. Gepingd en weet ik veel wat voor configuraties bekeken...alles in orde. Het enige wat de helpdesk kon bedenken was alles "spyware" d.m.v. ad-aware te verwijderen. Zo gezegd zo gedaan, wederom werd er geen pagina geopend. Tot slot nog (eventuele windows fout misschien) m'n harde schijf gedefragmenteerd en opgeruimd. Ik heb meerdere malen het spul opnieuw geïnstalleerd.

Internet explorer geeft ook geen foutmelding maar blijft heel lang bezig met het openen van een pagina ("no time to waste"). Ik denk een dns fout, maar bij m'n instellingen staat een goede dns.

Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt of kent iemand die dit ook had en weet wat de oplossing is?

Laat me het weten

alvast bedankt
 
Je hebt bij je DNS iets staan? Haal dat eens weg dan, over het algemeen vult de server van je provider dat namelijk automatisch in bij het aanmelden.
 
Je kan snel vaststellen of het een dns probleem is of niet dmv het commando ping.

Werkt

ping 195.121.244.202

wel maar

ping www.planet.nl

niet dan is er inderdaad iets mis met de DNS.
 
XP

Het is niet de eerste keer dat ik problemen heb met xp, maar ik heb nou echt zoiets van..weg ermee en weer lekker ouderwets 98.

Na het installeren van de modem (e-tech) kan ik in mn browser een nummer intikken waar ik mijn instellingen kan vinden daar staat het zonnet dns.

Als ik op mijn pc mijn netwerkeigenschappen ga bekijken (lees: eigenschappen tcp/ip protocol) staan er geen ip nummers en of dns. Het automatisch toewijzen staat overigens aangevinkt.
 
Waarschijnlijk moet je op de pc's zelf nog even als DNS server of het ip adres van de router, of het ip adres van de zonnet dns server instellen.
 
Ik heb ondertussen al wat bekeken. Wanneer ik in m'n dos ping naar bijvoorbeeld www.zonnet.nl krijg ik (9 van de 10 keer) 4 antwoorden bij het pingen van een nummer idem. Bedankt voor de tip dus!!!

Heb vandaag e-mail gekregen van zonnet, zij beweren dus dat een virusscanner ook in de weg kan staan net zoals een firewall of programma's als kazaa winmx en noem maar op. Dit had die knaap van de helpdesk mij door de telefoon niet verteld.

Ik heb het geprobeerd met een laptop van m'n werk en ook daarmee was er een verbinding maar konden er geen sites geopend worden. Maar net zoals mijn eigen pc had ook de laptop dezelfde virusscanner en ook xp professional. Toeval?

Ik ga vanavond even kijken of het daadwerkelijk aan de virusscanner ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan