DNS probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saschaversteeg

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2009
Beste mensen,

Ik heb een probleem met 1 van mijn computers. Ik zal het zo goed mogelijk proberen te omschrijven en ook te vertellen wat ik al wel en niet heb geprobeerd. Het gaat denkik om een DNS probleem, maar 3 uur lang surfen niet gevonden wat lijkt op mijn probleem.

Het probleem is dat ik wel internetverbinding heb maar geen internetgerelateerde programmas kan gebruiken. Mn netwerk blijft maar identificeren en ik kan geen IE, MSN, Limewire/Vuze gebruiken, maar wel ventrilo. Ik heb mij laten vertellen dat Ventrilo zn eigen gateway/DNS gebruikt, dus leek me dat het probleem daar vandaan kwam. Ik kan overigens wel op mijn laptop/vaders pc op hetzelfde draadloze netwerk alles doen. De instellingen van internet enzo zijn overal gelijk. Verder stiekem op een netwerk van de buren ingelogd wat niet beveiligd was...en zelfs daar geen contact.

Ik heb ipconfig commands al geprobeerd daar was geen probleem mee. dns flush, net start dns etc commanders resulteerden in niets. Enige wat ik kreeg was Domain name Unknown al die tijd. Verder windows firewall al uitgezet, Ccleaner gebruikt en allemaal geen resultaat. Bij nslookup kreeg ik gewoon de juiste IP terug op alle pc's maar allemaal gaven aan unknown domain name. Bij ipconfig gaf die aan:

Microsoft Windows [versie 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Windows\system32>ipconfig/all
Windows IP-configuratie
Hostnaam . . . . . . . . . . . . : PC_Sascha
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : 802.11 USB Wireless LAN Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-18-E7-1F-16-C7
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: domain_not_set.invalid
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Giga
it Ethernet NIC (NDIS 6.0)
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1D-7D-D4-47-1A
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja

Tunnel-adapter LAN-verbinding*:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.domain_not_set.invalid
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 6:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 7:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #2
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan, ik heb namelijk geen flauw idee wat ik verder nog moet doen...ben ten einde raad...:confused:

Alvast bedankt,

Sascha

Laatst bewerkt:
heb je wel iets ingeschakeld.....
alles is ontkoppeld...
kijk eens bij je hardware of alle drivers wel geïnstalleerd zijn.
heeft het ooit wel gewerkt ?

Tot gisteravond heeft die het altijd gedaan dat is het gekke...en ik heb geen huisdieren die iets hebben los kunnen koppelen haha, al klinkt het miss gek. Maar alles zit erin geplugd, geen problemen gedetecteerd. Heb ook opnieuw geinstalleerd, maar nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet precies weet waar ik exact naar moet kijken bij hardware...

Laatst bewerkt:
alles opnieuw geïnstalleerd ?
welke Windows praten we over ?

Voor zover ik iets kan reinstalleren heb ik dat gedaan zonder succes.
Ik gebruik Windows Vista Ultimate, SP1.

start
configuratiescherm
apparaatbeheer

staan hier gele uitroeptekens of vraagtekens en zo ja waar dan ?

Ow sorry daar ben ik inderdaad al geweest en alles staat zoals het er moet staan. Geen uitroeptekens, een mijn internet accecoires staan er ook allemaal correct weergegeven.

toevallig ziggo als provider ?

Nee we gebruiken (KPN router a.k.a experia box). Ik wilde ze misschien eens bellen, maar aangezien dat probleem zich alleen voordoet op mijn pc en ook het netwerk van de buren niet werkt heeft het niet veel zin. Al moet ik bekennen dat ik wel eens vaker het internet eve kwijt was, maar dan komt het weer terug en hadden ook alle pc´s in dit huis dat probleem:confused:.

Laatst bewerkt:
Hallo heb het even door gelezen. Heb je jou protocolen wel door gekeken TCP/IP of Netbios zijn deze geinstallerd??? Wat je ook nog even zou kunnen proberen is om naar de dos box te gaan en te pingen naar limwire of msn, even kijken of je antwoord terug krijgt. Anders je netwerkkaart een vast ip adres geven kijken of dat werkt. Succes;)

Het probleem is opgelost, ik ben gister bij hem langsgeweest. Na veel uitpluizen bleek dat de 32-bit layer in Vista64 er uit lag. (mozilla en explorer werkten niet maar het bleek de 64bits versies wel) Na wat zoeken bleek het NOD32 (de IMOM scanner) geweest te zijn die de 32-bit layer uitschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan