DNS probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiennes

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Ik kan op de server twee websites niet benaderen.
Ik kan vanaf mijn lokale systeem wel pingen naar de URL/IP van de websites.

Ik kan vanaf de server niet pingen naar de twee websites.
Het ligt dus aan mijn DNS server, hoe kan ik dat repareren?

Er klopt veel niet in je aannames.

Afhankelijk van je netwerk kan er veel aan de hand zijn.

Ping verloopt over UDP poort 23. Websites over TCP poort 80. Dus het wel of niet kunnen pingen van een host is nauwelijks een indicatie van een probleem. Daarnaast zit je hier nog voor DNS. Dus hieruit kun je nooit constateren dat je DNS niet werkt.

Dit kan ook een firewall beveiliging zijn, of een instelling op de server. Daar staat de browser standaard wat veiliger ingesteld.

Oftewel om dit op te lossen hebben we meer informatie nodig over je netwerk en instellingen.

Ik ben het helemaal met RogerS eens dat meer informatie nodig is.

a. Welke DNS-server staat ingesteld op de server? Welke DNS-server staat ingesteld op de werkstations? Welk ip-adres heeft de server? Welk LAN ip-adres heeft de router? Welke standaaardgateway staat ingesteld op de server?
b. Draait de DNS server service op de server? Indien ja, heb je daar nog Doorstuurservers op aangegeven? En kijk ook na of de Basisservers (=Root Hints) geldige ip-adressen vermeld.
c. Geef ons (ook) de volledige uitvoer van het volgende, uit te voeren op de server:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> nslookup
www.google.nl.

[Let op: er staat een (bedoelde) '.' achter www.google.nl. Type die dus ook in.]

[Wellicht on-topic ook]: Je had eerder een andere vraag gesteld over DNS. Die heb je op opgelost gezet, maar ik heb al 2x gevraagd om een fatsoenlijke terugmelding, dus wat je hebt aangepast etc. om het werkend te krijgen.
Het is (op zijn zachtst gezegd) een kwalijke zaak om nieuwe vragen te stellen als de oude niet op een correcte manier zijn afgehandeld. Het gaat om deze discussiedraad.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan