DNS problemen met Sitecom 300N router

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben211542

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
5
Hallo,

Sinds gistermiddag kan ik niet meer internetten via mijn router (Sitecom 300N WL-351).
Internet heb ik van UPC (Modem: Motorola SB5100E Cable modem). Als ik direct via mijn modem bedraad naar mijn laptop ga werkt het. Zodra ik het via mijn router doe is er een DNS probleem. (Zowel op mijn desktop (bedraad via router) als mijn laptop (onbedraad via router)).

Wat opvalt is dat als ik in de router bij Status>>Internet Status kijk, ontbreken er een aantal nummers. (Geen IP Address, Subnet Mask, Default Gateway en Primary DNS.) Ook als ik vervolgens op "Renew" druk haalt dat niets uit.
(IP adres en DNS worden beide automatisch toegewezen.)

Verder: TCP/ IPv6 heb ik uitgevinkt. TCP/IPv4 staat wel aangevinkt. (Dit moest ik zo doen van een helpdesk medewerker van UPC.)

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Ben
 
ik heb dezelfde hardware en dezelfde problemen toevallig.
heb alleen nog niet met upc gebeld
 
Toevallig inderdaad. Misschien is het iets binnen UPC.
Helaas heeft bellen niet zoveel zin want hun "service" houdt op zodra de internetverbinding uit het modem goed is. En dat is in dit geval het verhaal. Daar heb je dus niet veel aan.
 
Vlgs. mij heb ik die vraag vandaag al beantwoord: Je zult de modem van de provider een tijdje uit moeten laten staan vóórdat je de modem kunt gaan doorverbinden met de WAN/Internet poort van de (draadloze) router.

Als je dat niet doet krijgt de router niet een ip-adres om over te communiceren naar het Internet. Even 'technisch' gesteld: De pc die je rechtstreeks aan de modem had aangesloten eerder heeft het (ene) ip-adres dat UPC beschikbaar gesteld. Dat ip-adres wordt pas na een bepaalde tijd vrij gegeven om (bijv.) aan een thuisrouter te kunnen laten toekennen.

Met een beetje mazzel is een half uur genoeg om de modem van de provider uit te laten staan, daarna de modem aan te zetten en volledig te laten opstarten en daarna de router aan te sluiten voor het gewenste resultaat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@dnties

Je truc heeft geholpen! Alles werkt weer... (Hopelijk ook voor lang)

Bedankt voor het meedenken!
 
Fijn dat het werkt! :)

Klik nog even op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan