Hallo,
Sinds gistermiddag kan ik niet meer internetten via mijn router (Sitecom 300N WL-351).
Internet heb ik van UPC (Modem: Motorola SB5100E Cable modem). Als ik direct via mijn modem bedraad naar mijn laptop ga werkt het. Zodra ik het via mijn router doe is er een DNS probleem. (Zowel op mijn desktop (bedraad via router) als mijn laptop (onbedraad via router)).
Wat opvalt is dat als ik in de router bij Status>>Internet Status kijk, ontbreken er een aantal nummers. (Geen IP Address, Subnet Mask, Default Gateway en Primary DNS.) Ook als ik vervolgens op "Renew" druk haalt dat niets uit.
(IP adres en DNS worden beide automatisch toegewezen.)
Verder: TCP/ IPv6 heb ik uitgevinkt. TCP/IPv4 staat wel aangevinkt. (Dit moest ik zo doen van een helpdesk medewerker van UPC.)
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Ben
Sinds gistermiddag kan ik niet meer internetten via mijn router (Sitecom 300N WL-351).
Internet heb ik van UPC (Modem: Motorola SB5100E Cable modem). Als ik direct via mijn modem bedraad naar mijn laptop ga werkt het. Zodra ik het via mijn router doe is er een DNS probleem. (Zowel op mijn desktop (bedraad via router) als mijn laptop (onbedraad via router)).
Wat opvalt is dat als ik in de router bij Status>>Internet Status kijk, ontbreken er een aantal nummers. (Geen IP Address, Subnet Mask, Default Gateway en Primary DNS.) Ook als ik vervolgens op "Renew" druk haalt dat niets uit.
(IP adres en DNS worden beide automatisch toegewezen.)
Verder: TCP/ IPv6 heb ik uitgevinkt. TCP/IPv4 staat wel aangevinkt. (Dit moest ik zo doen van een helpdesk medewerker van UPC.)
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Ben