DNS problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet waar het over gaat, maar ik kom op alle twee de links op en ze zijn alletwee hetzelfde. hopenlijk heb je er wat aan.
 
Nee, daar heb ik niets aan want dan kan ik nog steeds niet op de 1e (http) link.
 
misschien een domme(zover die bestaan) vraag, maar wat is het verschil dan?
 
De 1e is een HTTP link, de 2e een IP-adres. Een DNS server zorgt ervoor dat het adres omgezet wordt in een IP en vv.
Als je een site niet via een adres en wel via een IP kan bereiken kan dat beteken dat er iets mis is met je DNS-servers.
 
bedankt voor de info, weet ik ook weer iets meer. Maar ik weet dus het antwooord op je probleem niet helaas.
 
En als je naar twansoft.com pingt? Ik heb vandaag ook wat problemen met sommige websites maar deze werkt wel hier. :)
 
Kijk eens of er mischien iets in je hosts file staat. Doe anders eens ipconfig /flushdns. Mischien was de dns cache van een of andere root server niet bijgewerkt, de TTL staat standaard op 1 dag geloof ik?
 
Geplaatst door hangmat
Kijk eens of er mischien iets in je hosts file staat. Doe anders eens ipconfig /flushdns. Mischien was de dns cache van een of andere root server niet bijgewerkt, de TTL staat standaard op 1 dag geloof ik?

:eek:Waaaar heb je het over?
 
Sorry, ik loop soms wat te hard van stapel :)

Zoek eens naar het bestand hosts, en open dat met een teksteditor (bijvoorbeeld notepad). Als het goed is moet daar alleen, helemaal onderin, de volgende regel staan

127.0.0.1 localhost

Is dat in orde? Ga dan eens naar start/uitvoeren en typ command en geef enter. Je krijgt dan een zwart scherm te zien met een dos prompt. Typ daar in ipconfig /flushdns en geef enter.

Even een kleine uitleg over dns.

Op het internet zijn diverse dns servers, die jouw opgevraagde domeinnamen zoals www.helpmij.nl omzetten in ip adressen. Met ip adressen wordt gecommuniceerd. Dus een dns server vertelt aan jouw pc dat www.helpmij.nl op het ip adres 212.204.228.112 zit en zodoende kunnen de computers onderling, op basis van ip adressen, met elkaar communiceren.

De dns servers maken daarvoor gebruik van bepaalde bestanden, waarin de koppeling tussen ip adres en computernamen wordt vastgelegd. Deze bestanden worden regelmatig bijgewerkt, met een bepaalde wachttijd, de Time To Live. Valt een bepaalde website buiten die tijd, dan wordt hij uit het bestand verwijderd totdat er weer een aanvraag voor die website komt.

Van dit hele proces merkt een gebruiker helemaal niets, hij heeft door deze dns servers het gemak dat hij www.helpmij.nl in kan typen en niet 212.204.228.112.
 
Probeer anders even dezelfde DNS servers als mij.

Alle sites werken hier weer. :)

attachment.php
 

Bijlagen

  • dns.jpg
    dns.jpg
    46,5 KB · Weergaven: 82
Hangmat bedankt voor deze uitleg, begin ik er ook weer iets van te snappen.

Heb je ook zo'n uitleg over pingen en zo, dat lees ik ook veel als men het over die dns servers heeft? Of is er een site o.i.d waar ik al die info vandaan kan halen?
 
Resultaat:

attachment.php


Ff de site proberen :).
 

Bijlagen

  • dns.jpg
    dns.jpg
    27,9 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan