DNS server probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

guydekui

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Ik kan sindskort alleen emails ophalen via mijn internetprovider (Compuserve), maar ik krijg geen webpagina meer geopend. De helpdesk van CS heeft alles doorgelopen maar kan me niet helpen.

Voorbeeld: als ik de Google site op wil, kan ik dat niet via www.google.com in te typen op de browser, maar wel via 216.239.59.104

Ik heb alle modems geprobeerd op mijn computer, zelfs via wireless netwerk. Aan de verbinding ligt het dus niet.

Heb een Windows XP, mijn laptop is 7 mnd oud (Sony Vaio) en tot vorige week kon ik gewoon internetten.

Advies graag!

Dit klink als een corupte tpc/ip stack.

Doe het volgende in een dosbox.

Dus bij uitvoeren cdm+enter

Tik dan het volgende in.

netsh inter ip rest reset.txt

hierna exit

en rebooten. Dan zou het weer moeten werken. Kijk oven wat er bij je dns suffix staat.

dank, maar helaas, het werkt nog steeds niet.

bij cmd zegt het: "de volgende opdracht is niet gevonden: inter ip rest reset.txt"

of moet ik gewoon de schijf formatteren?

Dit is het hele commando.

netsh inter ip reset reset.txt

de commando werkte dit keer (zat eerst een typefout)
dank voor de hulp, maar helaas -- het probleem is nog niet verholpen na rebooten.

Heb je al op spyware gescant dat zou het ook nog kunnen zijn.

ik was dus ondertussen bezig met het scannen op spyware ;-)

maar zonder internetverbinding is het moeilijk om de updates voor spyware blaster en andere programma's te installeren op mijn laptop. De oorspronkelijke anti-spyware en adwareprogramma's heb ik op een flashdisk kunnen zetten die ik vanaf de computer op mijn werk heb gedownload, maar de updates downloaden gaat helaas niet.

Geef eens in dos het volgende commando in:

ipconfig /all en post de resultaten eens svp.

ik moet toch zeggen hoe behulpzaam jullie zijn... ondertussen heb ik mijn herstel diskette gebruikt, alles werkt weer gelukkig. Alleen op een of ander manier kan ik geen gebruik maken van Firefox (om Explorer te ontwijken).

De commando die op je opgaf bewaar ik voor later ;-)
dank dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan