DNS-server reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superindo1970

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Hallo,
Ik heb mijn router op zolder staan. Daar heb ik mijn desktop op aangesloten. Nu heb ik beneden op mijn laptop een niet al te sterke verbinding, omdat de router op zolder staat. De modem staat beneden in de meterkast. Nu wilde ik de router bij de modem plaatsen, maar als ik dan verbinding zoek via de laptop, dan krijg ik de melding dat de DNS-server niet reageert. Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Ik wil dus de router bij de modem plaatsen zodat ik een sterkere verbinding heb met de laptop.

Groeten,
Danny

Typ eens op de laptop in een dosbox: ipconfig /all.
Zie je dan de dns-servers van jouw provider staan?

Heb je alleen verbinding met de kabel?
M.a.w. je hebt de draadloze verbinding uitstaan en de dns-servers staan vermeld bij de netwerkkaart via het kabeltje?

Op dit moment heb ik wel draadloze verbinding, maar de router staat op zolder waardoor de verbinding niet echt sterk is. Ik wil de router graag beneden in de meterkast zetten bij de modem, maar als ik dat doe en ik wil draadloze verbinding met laptop, dan krijg ik de melding: dns-server reageert niet.

Ok helder.
Noteer de dns-servers die je nu hebt via draadloos.
Op dit moment kunnen we niet verder testen.
Dit kan pas op het moment je de router beneden hebt aangesloten.
Je zult dan een op andere manier (via de desktop) moeten communiceren, zodat we verder kunnen testen met de laptop.

Probleem is opgelost. Kabels waren verkeerd aangesloten.
Nog bedankt voor de moeite!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan