DNS Server

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
He hallo, ik snap een ding niet helemaal.

Wat houd nou precies een dns server in onder win98SE

Hou kan ik bv een dnsfout openen.

Dit bestand zou genoemnd worden ASPX

grtjs jjw

Domain Name System. DNS biedt naamomzettingsservices voor TCP/IP-clienttoepassingen. DNS is een gedistribueerde database die host- en domeinnamen en de daarbij behorende IP-adressen bevat. Door DNS is het niet langer nodig om op elke computer een lijst met IP-adressen te onderhouden. DNS zorgt er namelijk voor dat de lijst beschikbaar is op een aantal verschillende computers in het netwerk.

Wat bedoel je precies met een dnsfout openen:confused:? Krijg je een foutmelding met IE oid?

Windows 98 kan geen DNS server zijn. DNS is een server die namen aan IP-adressen koppelt. Voor internet zorgen DNS-servers er voor dat als je www.helpmij.nl intikt, uitkomt op 212.204.228.112

Er zijn meerdere fouten mogelijk:

DNS-server bestaat niet (meer)
DNS-server is tijdelijk niet te bereiken

Dns server.

Op een Win98 machine waar WIN98se op geinstaleerd is, na een reboot voor software vd printer konden wij het internet niet meer op.

De Multikabel stuurde een zip bestand met een dns recovery file, volgens hun zou dit de problemen weghalen en dat deed deze ook.

Ik zal snel een bijlage plaatsen met screenshot van het progjes.

Ergens op de harde schijf vindt ik een aantal dns logfouten 5 stuks maar dit zijn iets van axpn bestanden of zo.
Ook hier zal ik een foto van maken.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan