Dns server

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan het IP-adres op de router zijn, tenzij je die aangepast hebt. Kennelijk heb je de DHCP instellingen in de router aangepast, want normaal krijg je niet DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4 voorgeschoteld.
 
Ik zou eerder naar de IPv4-instellingen van die ouwe XP machine kijken.
DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4 zijn van Google.

Zet je settings eens op Automatic IP.
 
Laatst bewerkt:
die dns is indd niet van de router maar van google dacht ik maar word bij problemen wel aangeraden bij mijn provider het is geen router probleem van 1 pc en 1 laptop en 3 smartphones welken zonder problemen alleen die ene laptop niet die dns heb ik zelf in gesteld om dat op auto nog niet kon vinden router is nik in verandert
 
Hoe staan je IPv4 instellingen nu?
Op Automatische IP-adres?
 
Combineer
windowstoetsr.png
typ: cmd

Typ vervolgens:
  • ipconfig /release
  • ipconfig /renew
  • ipconfig
 
internet

inmiddels heb ik door midel van windows xp op nieuw te instaleren van af de cd die had ik ook ergens nog liggen windows opnieuw geïnstalleerd plus de laats updates via een usb van andere pc van internet heb in nu een ip en dns en nog belangrijker internet veel website geven geen toegang eer aan xp is ook te begrijpen ik ga me nu verdiepen in zo als hier benoemd was in een nieuw systeem bijv linux dat opstarten van af een usb hoe werkt dat ? hoe moet dat ? ik hoor graag een reactie
 
hoe werkt het opstarten van af een usb en hoe maak je die usb daar klaar voor ?
 
Hallo

ik vermoed dat die merkloze "een laptop met windows xp home versie " nog niet zal kunnen booten vanaf u.s.b.

Deze b.i.o.s. mogelijkheid is er slechts jaaren nadien bijgekomen.

Niets belet u natuurlijk om eens in de b.i.o.s. van dit beestje te kijken en dit te controleren .....

Er dient dan wel een bootbare u.s.b. ingeplugd te zijn.

Hoe je een bootbare u.s.b. drive maakt is ruimschoots gedocumenteerd op www .....

Zie :

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=how+to+make+bootable+usb

Peter
 
dat is duidelijk maar als die niet kan booten van af usb hoe werkt het dan om een nieuw besturingssysteem te instaleren ? ik heb het gedownload maar de installatie lukt niet
 
goede morgen
ik krijg bij het instaleren de fout melding invaled install.log file maar na de nieuwe instalatie is er maar 1 update op gezet service paket 3 dus ik denk zelf dan die fout komt door teweing updates maar bij het update ( windows update minitool ) krijg id de meldingen eror 0x80072EFE en als ik van de windows server wissel er staan er 2 komt er 0x80072EFD 1 zou er met tijd te maken hebben net als google chrome geef aan tijd klopt niet maar die klopt wel heft iemant een idee hoe die intstall kan oplossen of een van die update fouten
alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan