DNS servers vallen weg op

Status
Niet open voor verdere reacties.

djmaster329

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo,

Sinds gister vallen mijn DNS servers constant weg op mijn laptop.
Op andere apparaten die gebruik maken van dezelfde netwerkinstellingen is er niets aan de hand.

Ik gebruik de standaard DNS servers van UPC (62.179.104.196 en 213.46.228.196) en deze krijg ik ook netjes van mijn router door.

Alleen valt om de paar minuten mijn internetverbinding weg. Pingen naar IP adressen werkt nog wel, alleen het omzetten van domeinnamen werkt niet.
Ik heb al m'n instellingen al nagekeken, maar niets lijkt te helpen.

Ik heb ook al in mijn TCP/IP configuratie op mijn netwerkkaart de dns server op 8.8.8.8 gezet, dit werkt dan ook een paar minuten en dan valt deze ook telkens weg.

Wat kan ik verkeerd hebben gedaan?

Met vriendelijke groet,
Djmaster329

Dat heb ik al meerdere malen geprobeerd, dan heb ik weer zo'n 5 minuten verbinding en dan valt hij weer weg :/

ik zou je pc in veilige modus met netwerkmogelijkheden eens grondig scannen met je antivirus en malware bytes.
en heb je al de hosts file bekeken? Deze kan je vinden onder c:\windows\system32\drivers\etc
Dit bestand kan je openen met kladblok of wordpad. Als er daar gegevens instaan die niet door het # teken worden voorafgegaan is het foute boel.

Router door laten lopen - HOSTS-bestand

Ok, even een protocol, bijna zoals dit maar dan net iets anders, uiteraard als (een) Beheerder:
ipconfig /flushdns

Zet eerst nog even de betreffende computers terug op Automatisch netwerkadres verkrijgen(IP, DNS,etc...). Open de Opdrachtprompt & typ:

ipconfig /release /all

De parameter /all is optioneel in geval van meerdere netwerkkaarten. Controleer daarna of de netwerkkaart(en) echt op 0.0.0.0 staan met:

ipconfig

Anders nog een keer:

ipconfig /release

Typ dan:

ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

Sluit de Opdrachtprompt. Sluit de computer af (UIT). Vervolg van laatste naar eerste hetzelfde op alle andere computers in het netwerk.

Zet daarna eventuele supplementaire routers/switches UIT.

Schakel dan de UPC modem/router UIT voor minstens een kwartier, & daarmee word echt 15 minuten bedoeld! Dit heet in vaktermen "De router laten doorlopen" & zorgt ervoor dat de router na de herstart weer een schone lege cache heeft.
(Dit is dus weer iets anders dan even de router 2 minuten UIT & weer AAN zetten!)

Schakel de router weer in & wacht tot die volledig is opgestart. Zet dan eventuele supplementaire switches aan & wacht tot die zijn opgestart.

Zet dan de eerste computer aan, laat die helemaal opstarten, controleer of er netwerkverbinding is.

Herstart nog een keer & weer helemaal laten opstarten.

Idem met iedere volgende computer, tot de laatste.

en heb je al de hosts file bekeken? (...) Als er daar gegevens instaan die niet door het # teken worden voorafgegaan is het foute boel.
Niet noodzakelijkerwijs, & er moet onderaan in ieder geval:

127.0.0.1 localhost

In staan. Hieronder de voorbeeld Nederlandse standaard HOSTS-bestanden - ik heb ze in 1 bestand gezet met als toevoeging # Windows versie(s) - waaruit de benodigde versie uit kan worden gekopieerd.

Code:
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp. 
# 
# Dit is een voorbeeld-HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP voor Windows. 
# Windows XP of Windows Server 2003
# 
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen aan hostnamen. Elke 
# vermelding dient op een afzonderlijke regel te worden geplaatst. Het IP-adres dient in 
# de eerste kolom te worden geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. 
# Het IP-adres en de hostnaam dienen met ten minste ��n 
# spatie van elkaar te worden gescheiden. 
# 
# Aanvullende opmerkingen (zoals deze) kunnen worden ingevoegd 
# op afzonderlijke regels of na de machinenaam, aangeduid met een #-symbool. 
# 
# Voorbeeld: 
# 
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # bronserver 
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x client host

127.0.0.1       localhost

# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp. 
# 
# Dit is een voorbeeld-HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP voor Windows. 
# Windows Vista of Windows Server 2008
# 
# vermelding dient op een afzonderlijke regel te worden geplaatst. Het IP-adres dient in 
# 
# 
# Voorbeeld: 
# 

127.0.0.1       localhost ::1             localhost

# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp. 
# 
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP voor Windows. 
# Windows 7
# 
# 
# # Voorbeeld: 
# 

# localhost-naamomzetting is ingang binnen de DNS zelf. 
#

127.0.0.1       localhost #       ::1             localhost
Bron: http://support.microsoft.com/kb/972034

Er zijn echter ook bonafide HOSTS-bestanden beschikbaar die o.a. ook foute boel juist voorkomen, alhoewel de discussie blijft of dat nou eigenlijk wel de bedoeling is. Hier een voorbeeld van een goed & uitgebreid HOSTS-bestand (Engels):

http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn router terug gezet naar fabrieksinstellingen en toen de instellingen weer teruggezet zoals ze stonden vóór de reset. Het probleem lijkt nu opgelost.

Mocht het uiteindelijk toch terug komen, dan zal in de oplossingen in deze thread proberen. In ieder geval bedankt! :thumb:

Groeten,
Djmaster329

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan