DNS steeds opnieuw instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Surfert

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Berichten
43
Het lijkt erop dat ik een virus heb maar misschien is het iets anders. Als ik de PC opstart doet internet het eigenlijk gewoon normaal, maar als ik bijv. 3 minuten weg ben bij de PC dan slaat het netwerk af. Dat zie ik niet terug als ik op internetverbindingen klik in Windows.

Wat ik dan doe is op verbinding herstellen klikken, dit werkt het best als ik in het routerschermpje mijn DHCP vernieuw. Pas daarna kan ik weer (even) verbinding krijgen met internet.

Mijn router is van het merk E-tech type RTVP03. Maar ik heb nooit eerder problemen gehad. De virusscanner geeft ook geen virus aan, maar misschien dat er toch een poort open is gaan staan. (ik heb bijv. pas een ander TFT scherm aangesloten)

Iemand enig idee in welke richting ik dit moet gaan zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Mijn router is van het merk E-tech type RTVP03. Maar ik heb nooit eerder problemen gehad. De virusscanner geeft ook geen virus aan, maar misschien dat er toch een poort open is gaan staan. (ik heb bijv. pas een ander TFT scherm aangesloten)

Een beelscherm aansluiten opent geen internetpoort hoor, zou mooi zijn ;)

Iemand enig idee in welke richting ik dit moet gaan zoeken?

Even kijken in CTRL + ALT + DELETE of er vreemde processen draaien, 9 van de 10 x haal ik hier mijn virussen uit.
 
Een beelscherm aansluiten opent geen internetpoort hoor, zou mooi zijn ;)



Even kijken in CTRL + ALT + DELETE of er vreemde processen draaien, 9 van de 10 x haal ik hier mijn virussen uit.

Ik kom een hoop processen tegen, maar ik kan hieruit niet halen welke een virus beschrijft. Van de meeste weet ik dus niet wat ze betekenen.
 
Neem een paar naar jou mening verdacht lijkende processen en tik de procesnaam even in op google, zo weet je snel genoeg of er iets niet goed zit ;)

Suc6 :thumb:
 
en meestal worden ze onder jou gebruikersnaam aangegeven als er SYSTEM Lokale of Netwerk service bij staat is het verstandig om deze NIET te beindigen.

een virus haal je er trouwens niet mee weg op deze manier voorkom je vooral Trojans omdat die een proces aan maken. en dan nog bij de volgende reboot zal de trojan zichzelf gewoon weer starten dus een virus verwijderen gaat niet zo.

overigens denk ik niet dat zijn probleem aan een virus ligt. vooral omdat zijn scanner niets kan vinden.

welk besturingssysteem gebruik je? Vista?

want ik denk dat je netwerkkaart op een "standby" stand gaat als je te lang niets doet, dit is een instelling bij de geavanceerde opties in energiebeheer in vista.

gebruik je geen vista dan moet ik ff kijke waar het aan kan liggen :p
 
en meestal worden ze onder jou gebruikersnaam aangegeven als er SYSTEM Lokale of Netwerk service bij staat is het verstandig om deze NIET te beindigen.

een virus haal je er trouwens niet mee weg op deze manier voorkom je vooral Trojans omdat die een proces aan maken. en dan nog bij de volgende reboot zal de trojan zichzelf gewoon weer starten dus een virus verwijderen gaat niet zo.


Ja klopt ik bedoelde ook niet dat je hiermee virussen verwijderd, sorry voor de onduidelijkheid :rolleyes: :eek:
 
Nee ik heb XP geinstalleerd op mijn PC. Maar ik zie niet in hoe ik zo maar al die processen kan sluiten, sommige (ook onder mijn naam) zijn belangrijk zoals de virusscanner of Internet Explorer.
 
Kijk eens even in het resultaat van een ipconfig/all (start - uitvoeren - cmd). Misschien is er iets gebeurd met je DHCP-lease tijd? Recent nog een firmware update op je router uitgevoerd?
Als je twijfelt over bepaalde processen kan ik je "sysinternals" aanraden (nu van Microsoft). Deze verschaft meer uitleg over de processen dan je via ctrl-alt-del krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan