DNS veranderen? 000webhost

Status
Niet open voor verdere reacties.

otie

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Berichten
313
Beste helpmijers
ik heb een vraagje over de DNS servers bij 000webhost.
ik heb dus een account daar
en dan moet je een (sub)domeinnaam kiezen
de subdomeinnen werken perfect.
maar een .com domein moet ik de Nameservers updaten

er staat:

Your domain is not yet pointing our server, so services such as FTP, Website Builder or File Manager may not work. You need to update nameservers to ns01.000webhost.com, ns02.000webhost.com for your domain. This warning will be removed once your domain will start resolving to our server (24-48 hours after nameserver update).

en als is naar mijn account details ga
staat er:

Nameserver details (only if you host your own domain)
ns01.000webhost.com 66.197.153.229
ns02.000webhost.com 64.235.48.196

maar dat zijn ze toch al??
of moet ik die ergens anders invullen ofzow???

Alvast bedankt!
 
Dat de hosting hun eigen nameservers kent dat is evident.

Je moet de nameservers gaan ingeven op de site waar je je domeinnaam hebt gekocht, en je domeinnaam ingeven op je hosting.
 
Dat de hosting hun eigen nameservers kent dat is evident.

Je moet de nameservers gaan ingeven op de site waar je je domeinnaam hebt gekocht, en je domeinnaam ingeven op je hosting.

ik heb geen domeinnaam gekocht maar ik snap wat je bedoeld...
je koopt een domeinnaam. je krijgt dns servers die voer je in bij waar de domein word gehost
zodat hij weet waar hij moet kijken ofzow?
 
Uuuuhbluhbluh, nog een keer :D Tot dat het juist is verdeurie! :D

Er zijn servers waarop de inhoud van je website staat, dat is de hosting. De mensen van je hosting geven je informatie over hun nameservers. Meestal is dit een IP-adres of iets in de trend van "ns1.uwhosting.com" en "ns2.uwhosting.com".

Daarnaast kun je een domeinnaam kopen zodat je makkelijker vindbaar bent op het internet. Dit kan perfect bij een ander bedrijf. Op het controlepaneel dat je bij je domeinnaam "registrar" hebt, zou je de name servers die ik eerder aanhaalde moeten kunnen invullen. Op die manier kan er een link gelegd worden tussen je domeinnaam en de webruimte waarop je inhoud staat.

Op dit moment zijn we echter nog niet klaar. Het is zoals zeggen in welke wijk je woont maar je huisnummer niet prijsgeven.

Als laatste onderdeel doe je bij je webhosting het omgekeerde en geef je in je controlepaneel je domeinnaam in. Zo weet de nameserver op zijn beurt weer naar welk onderdeel van het hele hostingbedrijf haar webruimte hij je domeinnaam moet doorsturen.

Het is dus twee keer ergens iets invullen, en dan wachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan