DNSerror

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenzo88

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
beste helpmij lezers,

n.a.v. een DNSERROR op mijn computer, waarvan ik d8 dat het spyware was mijn computer C:\ schijf geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd.

Alleen heb ik helaas nog steeds last van het DNSerror probleem. Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?

ik heb al reeds verschillende dingen geprobeerd als:
in "cmd" ipconfig /release
ipconfig /renew ...Maar dit mocht niet baten.
Ook heb ik de tools die worden aanbevolen al uitgevoerd, WinSockFix.

Ik ben echt ten einde raad nu, al mijn bankzaken regel ik namelijk ook via het internet.

Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?

Met vriendelijke groet,

Kenzo88

Heb je die PC via een router lopen, of gelijk aan het modem?

Ook het invullen van de DNS adressen van de ISP bij de eigenschappen van de netwerkkaart wil wel eens helpen.

Lange Pier,

in het netwerk zitten wel 2computers op de router, ikzelf zit direct op de Orange livebox aangesloten.

Ik heb hierover ook Orange gebeld, en zij hebben mij de juiste dns en ip adressen gegeven, alleen dat mocht niet baten. ik heb nog steeds last van het DNSerror.

Met vriendelijke groet,

Kenzo88

Hoe heb je die router dan geconfigureerd, zodat de computers daaraan wel internet hebben?

Want die lifebox is al een router/modem, en kun je daar ook de DNS adressen invullen?

Mocht je de dhcp van de livebox hebben uitgeschakeld, dan dien je het ip adres van de livebox in te vullen als gateway, een ip adres invullen in de range van die livebox en de dns adressen van de provider.

Beste Lange pier,

Ik zit op een thuisnetwerk van 3computers. 2 zitter er op een netwerk via de router, de ander mijn pc is niet aangesloten op het netwerk maar zit direct op de livebox. omdat de livebox maar plaatst bied voor 2 computers was ik genoodzaakt om een router aan te schaffen omzo ook die andere computers internet te bieden.

ik heb echter nix verandert op de router of de livebox, dit probleem deed zich voor van de een op de andere dag. ik heb via Netwerkverbingen > LANverbinding > tcp/ip het een en het ander gecorrigeerd. één alternatief dns adres ingevuld en voorkeurs dns ingevuld. Alleen mocht dit ook niet baten.

De DHCP is idd uitgeschakeld. hieronder beter te zien;

52713327me9.jpg

Want die lifebox is al een router/modem, en kun je daar ook de DNS adressen invullen?

Mocht je de dhcp van de livebox hebben uitgeschakeld, dan dien je het ip adres van de livebox in te vullen als gateway, een ip adres invullen in de range van die livebox en de dns adressen van de provider.

Ik weet echter niet of ik in de lifebox ook DNS adressen kan invullen, ik ben hier niet mee bekend. Op de afbeelding hierboven blijkt idd dat DHCP is uitgeschakeld. Mijn vraag dan ook, waar kan ik het ip adres invullen als getaway? de range van de livebox? waar kan ik dit alles doen?

Met vriendelijke groet,

Kenzo88

Waarom sluit je die derde computer ook niet gewoon op de router aan, is je probleem misschien opgelost

Start, instellingen, configuratiescherm, netwerkverbindingen, rechtermuisklik op de lanverbinding, eigenschappen.

Dan de eigenschappen van Internet-Protocol (TCP/IP), en daar Automatisch een IP adres laten toewijzen aanvinken, en in het onderste vak de DNS adressen van je provider gebruiken.

Mocht dit niet werken, dan horen het wel weer.

En wie heeft, overigens, die router aangesloten?

Je kunt natuurlijk ook kijken hoe het daar is ingesteld.

Waarom sluit je die derde computer ook niet gewoon op de router aan, is je probleem misschien opgelost

Hé, ga nu geen gemakkelijke oplossingen bedenken, hebben wij niets meer te doen.:p ( misschien staat die router wel boven.:) )

Mrmusic,

dat heb ik net geprobeerd, alleen ook geen internet, nog steeds een dnsfout,

Lange pier,

Het automatisch toewijzen van het ip aangevinkt, en dns laten staan, dit helpt ook niet.

Met vriendelijke groet,

Kenzo88

Dus kijk even hoe het bij die andere PC's staat ingesteld, overigens zijn die dns adressen fout, daar moeten ze van de provider staan, indien niet ingevuld, krijg je die van de livebox.

Beste Lange pier,

Dus kijk even hoe het bij die andere PC's staat ingesteld, overigens zijn die dns adressen fout, daar moeten ze van de provider staan, indien niet ingevuld, krijg je die van de livebox.

Zo is het ingesteld op de pc die op de router zit. (waarvandaan ik schrijf)
53319425uz7.jpg

Die dns adressen zijn fout? In het boekje van Wanadoo (orange) staat het primaire & secundaire DNS-server wel onder die nummers: 194.134.5.55
194.134.5.5

indien ik ze niet invul krijg ik 0.0.0.0 te zien. ik neem aan dat dit niet de juiste DNS servers zijn?

Met vriendelijke groet,

Kenzo88

Ik bedoelde hier, Start, instellingen, configuratiescherm, netwerkverbindingen, rechtermuisklik op de lanverbinding, eigenschappen.

Die instellingen ook in de pc die niet wil invullen of nazien.

En in je screendump kun je zien, dat de livebox tevens de dns adressen verzorgt.

En had je nu wel of niet die Automatisch een IP adres laten toewijzen aangevinkt en de DNS adressen weggehaald?

Pak eens een ander netwerkkabeltje, je weet 't niet, hè.

Lange pier,

Ja ik heb automatisch laten aanvinken voor ip-adressen & DNS helemaal weggehaald.

Kijk eens in apparaatbeheer of er geen gele uitroeptekens staan.

En al een ander netwerkkabeltje geprobeerd?

Overigens kun je die instellingen van een computer die wel werkt, overnemen op de pc die niet werkt, dat bedoelde ik eerder.

En kijk ook eens in de livebox met http://192.168.1.1 in de brouwser, en daar eens rondsnuffelen of de DHCP server daarin wel aanstaat.

Want het vreemde is, dat een router met een DHCP server en die livebox met een DHCP server eigenlijk niet zou moeten werken.

Lange pier,

Ik heb idd net een ander netwerk kabel erin gezet, maar ook dat mocht niet baten. Plus een andere netwerk kaart erin gezet maar die komt ook met dezelfde fout. dus ik denk dat dat wel helemaal uitgesloten is.

25384052yj3.jpg

DHCP server staat er volgens mij in & werkt?
Verder hadk dat overnemen van de pc die wel werkt al gedaan maar ook dan kom ik niet op het internet.

Met vriendelijke groet,

Kenzo88

Nog een laatste poging:( , rechtermuisklik op het internet icoon, of in het configuratiescherm de internetopties kiezen, en bij verbindingen even kijken wat daar staat, zo ook bij LAN-instellingen.

Lange Pier,

Ik heb gegeken bij beide computers onder internet opties & laninstellingen. Op beide pc's staat alles het zelfde ingesteld. En staat niks aangegeven. Dus een leeg venster bij verbindingen & een leeg venster + niks aangevinkt bij laninstellingen.

M.v.g.
Kenzo88

Hang hem nogmaals eens aan de router, een andere oplossing heb ik niet meer voor je, misschien iemand anders nog, ik ben zogezegd uitge.....

Wat betekend dit?:rolleyes:

TS, dat is @Kenzo88 dus, heb er nog eentje voor je, ga naar de eigenschappen van die Internet-Protocol van die lan verbinding, geef daar een vast ip adres op, t.w. 192.168.1.50, bij de gateway vul je in, 192.168.1.1, en bij de DNS adressen, 194.134.5.55 en 194.134.5.5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan