richardbakker
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 mrt 2010
Hallo,
Ik heb een database met 76 Kolommen en 120.000 rijen.
Alle 120 duizend rijen zijn in de eerste kolom voorzien van een EAN nummer.
Deze database verberg ik in Excel en hiernaast begin ik een zelfgemaakte analyse. Ik heb een keuzevak gegenereerd waar het assortimentsnummer
geselecteerd kan worden door de gebruiker (In kolom 81, rij 2). Als dit matcht met de geselecteerde rij (i) in kolom 31, dan moet hij het desbetreffende EAN nummer vanuit kolom
1 kopiëren naar rij p in kolom 78. Dit tot aan het einde van de database, dus rij 120.000.
Alles leek goed te gaan, probleem is echter dat hij lang niet alle waarden meeneemt, terwijl het wel degelijk matcht met de gestelde criteria uit de do while loop.
Ik gebruik deze code:
Sub Haaldataop()
Sheets("Database").Range("BZ8:CA10000").ClearContents
Dim i As Long
Dim p As Long
i = 2
p = 8
Do While Cells(i, 31).Value <> ""
If Cells(i, 31).Value = Cells(2, 81).Value Then
Cells(p, 78).Value = Cells(i, 1).Value
i = i + 1
p = p + 1
Else
i = i + 1
End If
Loop
End Sub
Er komen ook geen lege cellen voor in kolom 1, waardoor de loop tot een eind zo kunnen komen. Er wordt geen foutmelding gegeven oid.
Ziet iemand wellicht een fout in mijn code? Als daar geen fout in zit, dan zou het aan mijn bestand moeten liggen. Dan zou ik gevoelige informatie even eruit moeten snijden en hier even uploaden.
Alvast bedankt voor de hulp!:thumb::thumb:
Ik heb een database met 76 Kolommen en 120.000 rijen.
Alle 120 duizend rijen zijn in de eerste kolom voorzien van een EAN nummer.
Deze database verberg ik in Excel en hiernaast begin ik een zelfgemaakte analyse. Ik heb een keuzevak gegenereerd waar het assortimentsnummer
geselecteerd kan worden door de gebruiker (In kolom 81, rij 2). Als dit matcht met de geselecteerde rij (i) in kolom 31, dan moet hij het desbetreffende EAN nummer vanuit kolom
1 kopiëren naar rij p in kolom 78. Dit tot aan het einde van de database, dus rij 120.000.
Alles leek goed te gaan, probleem is echter dat hij lang niet alle waarden meeneemt, terwijl het wel degelijk matcht met de gestelde criteria uit de do while loop.
Ik gebruik deze code:
Sub Haaldataop()
Sheets("Database").Range("BZ8:CA10000").ClearContents
Dim i As Long
Dim p As Long
i = 2
p = 8
Do While Cells(i, 31).Value <> ""
If Cells(i, 31).Value = Cells(2, 81).Value Then
Cells(p, 78).Value = Cells(i, 1).Value
i = i + 1
p = p + 1
Else
i = i + 1
End If
Loop
End Sub
Er komen ook geen lege cellen voor in kolom 1, waardoor de loop tot een eind zo kunnen komen. Er wordt geen foutmelding gegeven oid.
Ziet iemand wellicht een fout in mijn code? Als daar geen fout in zit, dan zou het aan mijn bestand moeten liggen. Dan zou ik gevoelige informatie even eruit moeten snijden en hier even uploaden.
Alvast bedankt voor de hulp!:thumb::thumb: