blue-one
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 apr 2005
Ik heb de volgende code er al in staan:
Private Sub cmdMaakGetal_Click()
Dim intGetal(5) As Integer
Dim intHulp As Integer
For intHulp = 0 To 4
intGetal(intHulp) = (Rnd * 5) + 1
lblUitvoer(intHulp) = intGetal(intHulp)
Next intHulp
End Sub
Private Sub Form_Load()
Dim Hulp As Integer
For Hulp = 0 To 4
lblUitvoer(Hulp).BackColor = vbWhite
Next Hulp
End Sub
Private Sub lblUitvoer_Click(Index As Integer)
If lblUitvoer(Index).BackColor = vbWhite Then
lblUitvoer(Index).BackColor = vbYellow
Else
lblUitvoer(Index).BackColor = vbWhite
End If
End Sub
Als Backcolor van lbluitvoer white is, dan moet die bij cmdmaakgetal-gebruik wijzigen, maar als de backcolor van lblUitvoer Yellow is dan mag dat niet......
Ik denk dat het iets met If cmdMaakGetal = 1 Then lblUitvoer(Index).BackColor = vbRed or vbBlue moet zijn, maar het werkt niet zo
Ook moet ik ergens aangeven dat er maar drie keer geklikt kan worden, en dat dan de scores "af" zijn, hierna komt er een nieuwe cmdbutton, waarmee je de boel opnieuw start...
Ik dacht zelf aan een variable in het begin: General die neerkomt op: If cmdMaakGetal = 3 Then New = cmdStartopnieuw
De lbls worden na "de eerste ronde" blauw van kleur, zodat het visueel duidelijker wordt dat de boel klaar is..
Private Sub cmdMaakGetal_Click()
Dim intGetal(5) As Integer
Dim intHulp As Integer
For intHulp = 0 To 4
intGetal(intHulp) = (Rnd * 5) + 1
lblUitvoer(intHulp) = intGetal(intHulp)
Next intHulp
End Sub
Private Sub Form_Load()
Dim Hulp As Integer
For Hulp = 0 To 4
lblUitvoer(Hulp).BackColor = vbWhite
Next Hulp
End Sub
Private Sub lblUitvoer_Click(Index As Integer)
If lblUitvoer(Index).BackColor = vbWhite Then
lblUitvoer(Index).BackColor = vbYellow
Else
lblUitvoer(Index).BackColor = vbWhite
End If
End Sub
Als Backcolor van lbluitvoer white is, dan moet die bij cmdmaakgetal-gebruik wijzigen, maar als de backcolor van lblUitvoer Yellow is dan mag dat niet......
Ik denk dat het iets met If cmdMaakGetal = 1 Then lblUitvoer(Index).BackColor = vbRed or vbBlue moet zijn, maar het werkt niet zo

Ook moet ik ergens aangeven dat er maar drie keer geklikt kan worden, en dat dan de scores "af" zijn, hierna komt er een nieuwe cmdbutton, waarmee je de boel opnieuw start...
Ik dacht zelf aan een variable in het begin: General die neerkomt op: If cmdMaakGetal = 3 Then New = cmdStartopnieuw
De lbls worden na "de eerste ronde" blauw van kleur, zodat het visueel duidelijker wordt dat de boel klaar is..