Dobbelstenenspel in VB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door m@rio

Het bewuste topic is op aangeven van de topicstarter op een plek neergezet waar de members geen toegang toe hebben
m@rio,

Bedankt voor op de hoogte brengen.

Dennis.

PS. Maak @Wernand geen deel meer uit van Helpmij?

Geplaatst door Denniss
Als je online bent reageer dan snel terug, dan plaats ik de email van Blue One..:)
Dan kunnen we de conversatie verder zetten via mail.
Je kunt het nu plaatsen.

Dennis.

Ik heb trouwens het programma nu compleet werkend:) In de codes die je had neer gezet zaten nog wat kleine foutjes, zo was het alleen mogelijk de getallen op te tellen mits de achtergrond kleur van label groen was..

en dr was nog iets, maar dat is ook opgelost:P

Geplaatst door Denniss
Ik heb trouwens het programma nu compleet werkend:)
Gefeliciteerd!
Geplaatst door Denniss

In de codes die je had neer gezet zaten nog wat kleine foutjes, zo was het alleen mogelijk de getallen op te tellen mits de achtergrond kleur van label groen was..
Met de kleur blauw kan niet worden opgeteld.
Probeer te begrijpen wat ik nu bedoel, Dennis.
Geplaatst door Denniss

en dr was nog iets, maar dat is ook opgelost:P
Ik stel het zeer op prijs als je dat nu kan zeggen.

Dennis.

Ah ik zie dat Denniss ondertussen zn werk goed gedaan heeft ;)

----------------

@ Dennis90: ik zal jouw adres even aan Deniss vragen, dan kan ik je zo een mailtje sturen met daarin mn code tot nu toe :)

Neej het was zo, dat alleen als het groen was werd het mee gerekend. Dat betekend dat je je laatste beurt, nadat je hebt geklikt op start, nog je label moet aanklikken welke je ook wil laten mee rekenen.

En als je dat niet hebt, gaat hij gewoon alle labels af om ervoor te zorgen dat zowel achtergrond kleur = groen of wit, of rood of wat dan ook, alles wordt opgeteld:) *van het cijfer wat je aangeeft dan*

en dat andere.. ik ben aan het denken, hoor je nog van me:)

Geplaatst door blue-one
Ah ik zie dat Denniss ondertussen zn werk goed gedaan heeft ;)

----------------

@ Dennis90: ik zal jouw adres even aan Deniss vragen, dan kan ik je zo een mailtje sturen met daarin mn code tot nu toe :)
Kun je van mij ook nu krijgen.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Denniss
Neej het was zo, dat alleen als het groen was werd het mee gerekend. Dat betekend dat je je laatste beurt, nadat je hebt geklikt op start, nog je label moet aanklikken welke je ook wil laten mee rekenen.

En als je dat niet hebt, gaat hij gewoon alle labels af om ervoor te zorgen dat zowel achtergrond kleur = groen of wit, of rood of wat dan ook, alles wordt opgeteld:) *van het cijfer wat je aangeeft dan*
Dit kan ik echt niet geloven. Ik run even het programma en je hoort nog wel van mij.
Geplaatst door Denniss

en dat andere.. ik ben aan het denken, hoor je nog van me:)
En wees zuinig met je denkvermogen;)

Dennis.

Geplaatst door Denniss
Maar Dennis, dat gebeurt ook. Na de 3e klik wordt de knop Start onbruikbaar, maar je kunt nog steeds op 1 van die bovenste labels klikken en voordat je een klik op 1 van die labels die verticaal geordend zijn dan wordt de totale waarde v.d. labels die bovenstaan bij elkaar opgeteld, dat heb ik zojuist gecontroleerd.

Dennis.

Mailtje verzonden.. Ik hoop trouwens dat je geen andere lastige leerlingen krijgt, die je oren plat mailen met vragen etc. ( voor de zekerheid, ik mail je alleen vanaf dit adres, dus aan emailalliassen doe ik niet: voor het geval een leerling zich voor mocht doen als mij.. )

Maar Dennis, dat gebeurt ook. Na de 3e klik wordt de knop Start onbruikbaar, maar je kunt nog steeds op 1 van die bovenste labels klikken en voordat je een klik op 1 van die labels die verticaal geordend zijn dan wordt de totale waarde v.d. labels die bovenstaan bij elkaar opgeteld, dat heb ik zojuist gecontroleerd.

Dennis.

Klopt, maar het is makkelijker in het gebruik om niet op t laatst nog een label aan te hoeven klikken. Maar, als je dat wel doet werkt t toppie. Maar toen ik t niet deed (wat de leraar ongetwijfeld gaat proberen, om snel door mijn programma heen te gaan) werkte het niet. Vandaar de correctie:)

Verder werkt de code PicPicture(intLblnummer).Picture = "" niet..

Dat heb ik aangepast naar:

PicPicture(intLblnummer).Picture = LoadPicture("")

Klein foutje, maar ik kreeg een foutmelding, dus vandaar de aanpassing.

Geplaatst door blue-one
Mailtje verzonden.. Ik hoop trouwens dat je geen andere lastige leerlingen krijgt, die je oren plat mailen met vragen etc. ( voor de zekerheid, ik mail je alleen vanaf dit adres, dus aan emailalliassen doe ik niet: voor het geval een leerling zich voor mocht doen als mij.. )
Geen probleem. Ik zal je mail even lezen.

Dennis.

Geplaatst door Denniss

Klopt, maar het is makkelijker in het gebruik om niet op t laatst nog een label aan te hoeven klikken. Maar, als je dat wel doet werkt t toppie. Maar toen ik t niet deed (wat de leraar ongetwijfeld gaat proberen, om snel door mijn programma heen te gaan) werkte het niet. Vandaar de correctie:)
Oke. Maar volgens jouw manier kan een gemaakte vergissing(op het verkeerde label) niet meer worden hersteld. Het is maar hoe je het hebben wilt.
Maar zoals het nu is , is het volgens jou goed, dan laten we het zo.
Geplaatst door Denniss

Verder werkt de code PicPicture(intLblnummer).Picture = "" niet..

Dat heb ik aangepast naar:

PicPicture(intLblnummer).Picture = LoadPicture("")

Klein foutje, maar ik kreeg een foutmelding, dus vandaar de aanpassing.
Nee, je moet daadwerkelijk een plaatje laden zoals je dat bij de knop Start doet. Daar staat gewoonweg de code hoe het moet. Je zou dan een leeg plaatje moeten plaatsen.

Dennis.

Vreemd, want zoals ik het nu hebt doet hij het prima?
Krijg gewoon een lege witte picture box.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan