.doc bestand wordt .dat bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joke ICT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Beste Helmij-ers,

Ik ontvang regelmatig via Outlook Express bestanden met een .dat extensie. Omdat ik weet van wie de bestanden komen, weet ik dat het om .doc bestanden van Word gaan.
Met: bestand opslaan, naam wijzigen, .dat in .doc veranderen, kan ik het bestand meestal wel lezen.

Toch is deze weg erg omslachtig en voor veel computeraars onbekend.

Mijn vraag is: heeft iemand enig idee hoe of dit komt?
De verzenders snappen het ook niet.
Ik werk met word 2002 onder Windows XP.

Mocht deze vraag bij Outlook Express thuis horen, dan hoor ik dat graag.

Groeten, Joke

Plain Text

Dear Joke,

Een aardig grapje van een email-programma met een standaard in een ander bestandsformaat.

Als ik denk dat het is, verzend je kennis zijn/haar bestand in een 'rich text format'. Laat hij/zij dit veranderen, en je alleen berichten in 'plain text', zonder franje, zonder mooi lettertype verzenden. Dan komt de bijlage ook goed over.

Helaas, deze oplossing werkt niet.

Kan iemand me vertellen wat .dat bestanden zijn? Misschien komen we er zo uit.

Of kan het zo zijn, dat als er een erge lange naam aan een bestand gehangen wordt, dit omgezet wordt in een kortere naam en er dan .dat aangehangen wordt, ipv .doc ?

groeten, Joke

Joke,

Via google heb ik deze omschrijving van de extensie .dat gevonden

Omschrijving: Data
Inhoud: Tekst
Programma: MS Word for DOS
Extra:
Te openen met: MS Word for DOS

Gebruiken degenen die jou de documenten toesturen soms een oudere versie van Word? Moet eigenlijk niets uitmaken maar ik doe maar een gok...

Joke,

Via google heb ik deze omschrijving van de extensie .dat gevonden

Omschrijving: Data
Inhoud: Tekst
Programma: MS Word for DOS
Extra:
Te openen met: MS Word for DOS

Gebruiken degenen die jou de documenten toesturen soms een oudere versie van Word? Moet eigenlijk niets uitmaken maar ik doe maar een gok...

Ook op die computer wordt Office XP gebruikt.

Groeten, Joke

Worden die e-mails je toegestuurd met Outlook (Office)? En heten die bijlagen voluit Winmail.dat?

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan