Doc.bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TorukMakto

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2002
Als ik een Doc.bestand download en wil deze openen krijg ik deze melding in Word-Pad:

>>Microsoft Word 97 Documenten conversie<<
Het filter voor grafische conversie kan niet worden geladen. Wilt U toch doorgaan met de conversie van het document?

Als ik dan vervolgens op ja klik blijft het mooi wit!
hoe kan ik dit aanpassen c.q instellen om deze bestanden wel te kunnen lezen.

De extensie .doc wordt al gebruikt vanaf de eerste versie van Word, 2.0 dacht ik. Een bestand met dat achtervoegsel kan dus uit de hele Word familie voorkomen. Tot Windows 3.11 had Microsoft eigen, aparte, gratis, niet-Word tekstprogramma's zoals bijvoorbeeld Write.

Vanaf Win9x heeft Microsof het prog Write vervangen door WordPad. Klinkt wel als Word, maar is het niet. WordPad kan .doc bestanden lezen die gemaakt zijn in .txt programma's, RTF-formaat, Write en MSWord 6.0, niet verder. Zelfs bij de laatste gaan soms conversies mis. Het is gewoon een eenvoudige versie van een tekstverwerker.

Word 97 en later hebben ook het achtervoegsel .doc, maar WordPad kan ze vaak niet lezen. In elk geval niet de lettertypes en de opmaak.

Als je op de vraag

>>Microsoft Word 97 Documenten conversie:
Het filter voor grafische conversie kan niet worden geladen. Wilt U toch doorgaan met de conversie van het document? <<

'nee' antwoord heb je kans dat je de tekst toch (onopgemaakt of in verminkte opmaak) toch ziet.

De rest niet, het progje kan het gewoon niet verwerken.
Probeer maar eens je platte huissleutel in het slot van je buren........

Kortom: als je een .doc download moet je zorgen dat je een Wordversie vanaf 97 op je pc hebt staan wil je het kunnen lezen.

rmschoof en Jozo.
Bedankt voor jullie support. Hier kunnen we wat mee :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan