.doc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

IrrI12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Wat ik wou weten is of dat je met deze programma ook .doc files krijgt want ik heb mijn laptop in het buitenland gekocht waar er dus alleen microsoft works op staat heb dus geen word maar bij deze programma de microsoft works krijg ik alleen maar wps bestanden :rolleyes:

Ja! In Open Office kun je bestanden ook opslaan als Word document (.doc)

Aanvullende vraag: als je een doc die in Word (XP) gemaakt is in OpenOffice.org, blijven dan alle eigenschappen behouden en actief? Ik ben bijvoorbeeld al een tijdje op zoek naar de optie om formulieren te locken, om zo van tekstveld naar tekstveld te kunnen springen met de tabtoets. Ik heb een word document gemaakt met deze optie, maar deze is niet standaard actief als ik het document open in OpenOffice.org en ik kan de optie ook maar niet vinden. Iemand een idee?

wat gek!

Nou ik probeer dingen al een heel tijdje op doc op te slaan. en de enige die ik deze bestanden kan openen ben ik:shocked:

wanneer ik deze opstuur naar iemand dan lukt het hen niet op te openen????

waar kan dit aan liggen???????????

(ik gebruik trouwens windows vista)

waar kan dit aan liggen???????????

(ik gebruik trouwens windows vista)

Vista, dus waarschijnlijk ook Microsoft Office 2007 ?

Dat gebruikt de extensie docx en daar ligt het dan waarschijnlijk aan. Die extensie wordt (nog) niet (voldoende) ondersteund.

tenzij je ze expliciet opslaat als .doc, maar dan moet ik het antwoord even schuldig blijven.

Ik heb een word document gemaakt met deze optie, maar deze is niet standaard actief als ik het document open in OpenOffice.org en ik kan de optie ook maar niet vinden. Iemand een idee?

Deze optie is (nog) niet in OpenOffice aanwezig.

Als mijn geheugen mij niet in de steek laat heb ik laatst een berichtje gelezen waarin door de ontwikkelaars werd gevraagd of deze mogelijkheid in OOo gebouwd zou moeten worden.

Je mag er dus vanuit gaan dat er aan gewerkt wordt, maar op dit moment bestaat die optie nog niet

AANVULLING:
OOoWiki zei:
Snapshot voor Invoervelden in Writer

Hot! 20 mei 2008! Er is een speciale snapshot beschikbaar, waar nieuwe functionaliteit in Writer mee kan worden getest. De ontwikkelaars stellen feedback zeer op prijs. Het gaat om het in het document bewerken van de inhoud van invoervelden. In een ander office-pakket kun je van veld naar veld springen en dan de inhoud bewerken. In OOo werkt het nu nog zo, dat voor elk veld een invoervenstertje wordt geopend. Maar men wil de mogelijkheid van direct in het document bewerken dus ook toevoegen. Een testversie is nu beschikbaar! Zie issue 33737 voor downloaden en toelichting. Daar kan ook feedback worden gegeven. Zo'n testversie installeren heeft uiteraard geen invloed op je bestaande OpenOffice.org-installatie(s).

Laatst bewerkt:
Vista, dus waarschijnlijk ook Microsoft Office 2007 ?

Dat gebruikt de extensie docx en daar ligt het dan waarschijnlijk aan. Die extensie wordt (nog) niet (voldoende) ondersteund.

tenzij je ze expliciet opslaat als .doc, maar dan moet ik het antwoord even schuldig blijven.

Nou Digro,

ik heb had alleen een try-out pakket van office 2007. daarom ook een open office programma:(
het gekke is dat het mij de laatste paar keren nu wel gelukt is:) dus hoop dat het zo blijft... maar kijk het nog even aan.:thumb:

maare hoe zit dat nu met die extensie van office? bij een trial?

.docx extensie

maare hoe zit dat nu met die extensie van office? bij een trial?

Trial of volledig programma maakt niet uit.
M$ Office 2007 maakt gebruik van de .docx-extensie (OOXML-formaat)
Uiteraard was dat weer een "redelijk gesloten" formaat waardoor die bestanden eigenlijk alleen te openen waren met M$O 2007.
M$ heeft daar toen conversieprogrammaatjes voor uitgebracht zodat gebruikers van oudere M$ versies die documenten ook konden openen (oa voor M$O 2003)

Voor de Open Source-programma's, zoals OpenOffice, betekent dit dat men dergelijke bestanden moet gaan ontleden en dusdanig naar ODF gaan vertalen dat OOo ze ook kan gaan lezen/openen.
Je zult waarschijnlijk wel begrijpen dat dat even duurt :D

Ik ken M$O 2007 niet maar waarschijnlijk zit daar wel de mogelijkheid in om de bestanden als .doc op te slaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan