DOCENX en DOCXENX bestanden worden gecodeerd geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caro67

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2010
Berichten
2
Hallo,
Een groot deel van mijn word bestanden, zo'n 80 stuks, (en ook Excel) kan ik al een tijd niet meer inlezen. De Extensies zijn dan DOCENX en in enkele gevallen DOCXENX. Echter nu heb ik er een aantal nodig. Ik herinner me niet of en welke handelingen ik toen heb gedaan, waardoor deze extensies ontstaan zijn. Waarschijnlijk heeft het te maken met een externe backup die ik ruim een jaar geleden gemaakt heb, waarbij het terugzetten van de bestanden niet goed gegaan is. Ik kan me nog wel iets herinneren met Zippen en unZippen... In tussentijd heb ik Windows 7 ook nog geinstalleerd ipv de Windows 7 Home Office Student. Het zijn eigen gemaakte bestanden (niet per mail ontvangen ofzo) met Windows 7 Home office Student. Bij het openen met Windows 7 verschijnen er allerlei vreemde tekens. Ik heb al geprobeerd met "FileViewPro" "Onenote" geprobeerd ze te converteren/openen, maar dat lukt niet. Ook heb ik bij het openen verschillende bestandsconversies gekozen, maar help ook niet. IS er iemand die dit herkent en er een oplossing voor weet?
 
Volgens een aantal website is een DOCENX bestand gecodeerd met Egis datacodering. Zegt mij verder ook niks, maar zou als je een Acer hebt bij op je pc kunnen staan.
The DOCENX file type is primarily associated with 'Egis' by HiTRUST Inc.. Acer computer users know this program as Acer eDataSecurity. Egis allows users to encrypt both files and folders for data security. A free reader is available for users who need to read encrypted files.
Je kunt, als je de reader niet meer hebt na de nieuwe installatie, eens proberen om het bestand met Notepad te openen; kun je in ieder geval zien wat er in zit. De reader uit bovenstaande tekst kun je hier downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan