dock verdwenen & meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvent

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Berichten
1
hoi, ik weet niet of het hier op de goede plaats is maar ik heb een dringende vraag/probleem.
ik heb een mac os x 10.4 en sinds een paar dagen geleden bevriest mijn scherm plotseling, soms als ik te snel klik met fotos openen met photoshop of als ik van een internet site naar mijn aim gesprekken ga. en dan is t scherm bevroren maar de muis beweegt nog wel en muziek speelt ook nog. telkens als dit gebeurt dan trek ik de stekker eruit en doe ik hem er weer in and start mijn computer gewoon opnieuw, nooit een probleem mee gehad tot vandaag, toen startte ik de computer weer vandaag en toen was opeens mijn dock verdwenen, ik heb geen idee of dit met elkaar te maken heeft maar mijn computer wil ook niet afmelden/uitschakelen als ik erop klik in het menu.

de laatste keer dat mijn scherm bevroor wou ik een plaatje openen op photoshop en nu staat er een rode kruis bij het cue cs2 geval (screencap: http://i38.tinypic.com/4q0lqh.png). ik heb geen idee of dit allemaal iets met elkaar te maken heeft maar ik zou graag mijn dock terug willen en dat mijn computer weer kan uitloggen etc.

ik heb niet zoveel problemen met het feit dat mijn scherm soms bevriest, of de programma's ik heb geen idee, sinds de muis en de muziek nog wel werken als het gebeurt. maar het is wel irritant dus als iemand weet hoe je dat kan oplosses, graag!
ik heb al wat rond gezocht maar met geen resultaat.

dus wat ik wil weten is;
hoe krijg ik mijn dock terug en hoe kan ik mijn computer weer goed laten werken (uitmelden, opnieuw starten etc)
hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn scherm ophoud met bevriezen
en ook (niet noodzakelijk) hoe komt dat rode kruis door het cue cs2 programma (het is voor alle fotobewerking programmas etc) en hoe krijg ik het weg.

alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan