DoCmd geeft F1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar nu krijg ik de melding 'U kunt dit bestand niet importeren.
Natuurlijk werkt je code niet, want je bestand deugt niet. Ik geef wat minder snel op, maar de vraag is natuurlijk hetzelfde: Waar komt die meuk vandaan?

En nog zo wat: als ik het bestand in Excel open, krijg ik dezelfde bagger als dat ik het in Word of Notepad(++) open, wat logisch is: je kunt nu eenmaal geen tabs combineren met dataregels met een puntkomma. Maar als ik in Excel A1 omzet met <Tekst naar Kolommen> naar aparte kolommen en dán exporteer als csv bestand, krijg je wél een net exportbestand dat je probleemloos in Access kan importeren (lees je mee, pletter? :d). Maar daar ligt het probleem dus niet, want de vraag is nog steeds: hoe krijg jij het voor elkaar om een database te maken met koppen die gescheiden zijn door tabs, en data gescheiden door puntkomma's?

Situatie

Ik wil de gebruikers van mijn boekhoudpakket de mogelijkheid geven om de voor hen ingescande facturen in te lezen in hun boekhouding.
Aanvankelijk wilden wij daarvoor een CSV-bestand gebruiken, maar in samenspraak met de leverancier van de scandiensten kiezen wij nu voor Excel.

Hans

En wat is dan de bedoeling? Dat gebruikers de gegevens overkloppen? Zo ja, waarom dan niet direct in Access inkloppen?

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met 'inscannen'? Een afbeelding inlezen? Als je de gegevens inleest in je boekhoudpakket, kun je vanuit dat pakket vast wel exporteren als een tekstbestand (csv of txt). Lijkt mij voldoende, want die kun je dan prima inlezen in Access of Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan