DoCmd.OpenQuery met variabele

• Onderwerp starter Onderwerp starter tigo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tigo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Hoi,

ik wil in VBA het commando DoCmd.OpenQuery uitvoeren. Maar ik wil 1 variabele meegeven die de gebruiker op het scherm invoert. Ik weet dat ik dit in de query kan aangeven (criteria veld), maar hoe geef ik precies aan dat het dus een veld van het scherm betreft (in mijn geval me.objectid)? ik hoop dat ik de vraag goed omschreven heb.

Gr. Tigo

Als je het Docmd.Openquery commando uitvoert, kun je ofwel de naam van een query opgeven, dus bijvoorbeeld Docmd.Openquery (MijnQuery), of je kunt een SQL string maken, die bijvoorbeeld de query aanroept met een filter. Als de query verder rechttoe-rechtaan is, lijkt mij dat voor jou de weg.
Je krijgt dan zoiets:

Dim strSQL as String
strSQL="SELECT * FROM MijnQuery " & VbCrLF
strSQL=strSQL & "WHERE [Veld]=" & Me.ObjectID
Docmd.Openquery strSQL

Probeer dit maar eens uit met de juiste query en veldnaam.

Michel

variabel in query

Sorry OctaFish,

bedankt voor je reactie, maar ik heb mijn vraag niet goed gesteld. Ik heb de query in access gemaakt en roep die aan in VBA met Docmd.OpenQuery "xxx", maar ik wil er dus een variabele aan meegeven. Ik weet dat je dat iets in de query in access kunt aangeven, maar hoe weet ik niet meer.

Gr. Tigo

tigo,
Je hebt je vraag prima gesteld en deze is ook prima beantwoord door Michel. Alleen begrijp je nog niet helemaal (of helemaal niet) wat Michel bedoelt.

Kijk maar eens op onderstaande link. Als je je query hebt gemaakt, ga dan in de ontwerpweergave van je query eens naar menu "Beeld" ---> "SQL". Dan zie je hoe een query er in SQL uit ziet.

http://www.datapigtechnologies.com/flashfiles/searchform.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan