Docmd.requey en requery method

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Wat is het verschil tussen:
Docmd.Requery "controlnaam"
en
controlnaam.requery?
Wanneer gebruik je het ene en wanneer het andere?

Volgens mij zit daar geen verschil tussen; ik vermoed hooguit historische gronden. En dan zal de Requery methode later zijn toegevoegd aan Access dan de Docmd.Requery optie. Net zoals je nu ook RunCommand hebt, wat een hoop DoCmd opdrachten vervangt. Beide methodes zijn dan nog aanwezig e.v.m. compatibiliteit met oudere databases. Een oudere database die is geschreven op DoCmd zou namelijk niet meer werken als je dat commando uit Access haalt omdat je nu een controleactie hebt. Of een Runcommand, waar hetzelfde voor geldt. Kijk ook eens naar de manier waarop sommige oudere databases nog menuhandelingen uitvoeren in macro's, die volslagen onleesbaar zijn (omdat je het bijbehorende commando niet snapt) maar nog steeds werken. Het ombouwen naar de nieuwe commandostructuur kost doorgaans best veel tijd, en wint dan geen enkele (snelheids)winst.

Herinner me nog dat de wizard destijds dingen genereerde als : "voer de 5de opdracht uit van het tweede menu van Access prehistorie" :) En die opdrachten begonnen dan met 0.
Soms zijn er wel kleine verschillen tussen docmd en runcommand opdrachten. Bv bij undo: bij één van de twee krijg je een runtime error als er niets kan ongedaan gemaakt, bij andere niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan