documenst and settings:niet toegankelijk toegang geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beek650

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Berichten
4
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een probleem.
Twee weken geleden is mijn laptop gecrasd en is er een nieuw moederbord ingekomen.
Nu kan ik niet meer in "mijn documenten" komen, de pc geeft dan aan: doc and sett. niet toeg. toegang geweigerd, ook als ik een nieuw bestand wil opslaan in bv. Word geeft hij hetzelfde aan. Iemand enig idee?
Ik heb net de computerzaak gebeld die gaf als antwoord: Windows opnieuw installeren
(€90,00! :eek:)
 
Werkte eea wel goed voordat er een nieuw moederbord is ingezet?
Zo ja, wie heeft dat moederbord geplaatst?
Als dat de computerzaak is geweest, dan kun je hen in principe aansprakelijk stellen.

Groet,

Tardis
 
Het werkte voor die tijd wel goed. De comp.zaak geeft alleen garantie op de hardware en niet op de software.
Kan het ook beveiligd zijn met een wachtwoord?
Bij een andere vraag over dit probleem zag ik als antwoord staan dat je op het beginscherm ctrl-alt-del 2x en dan inloggen als administrator, je bepaalde instellingen kunt wijzigen.

Kan ik het zelf ook oplossen denk je?
 
Welk besturingssysteem gebruik je?
Windows Vista?
Probeer dan eens het volgende:
inloggen met administratorrechten.
via verkenner naar c: gaan.
met rechts op documents en settings klikken.
dan naar eigenschappen en tabblad beveiliging,
staat hier dan in het bovenste vak bij "Namen en groepen van gebruikers" de naam iedereen (of everyone)?
zo ja, dan deze selecteren en via de knop bewerken verwijderen.

De aanwezigheid van "iedereen" heeft tot nu toe bij mij onder Vista steeds het probleem veroorzaakt en verwijderen ervan loste het probleem op.
 
Hoi Jan,

Ik heb windows xp.
Bij het aanmelden bij windows probeer ik in te loggen met gebruikersnaam: administrator
dan krijg ik het volgende bericht:

aanmeldingsbericht:
"kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking."

Wat nu?
Ik hoop dat je me verder kunt helpen.

Groet, Jacolien
 
Laatst bewerkt:
Het is mijzelf niet gelukt, maar een computerexpert heeft het een en ander gewijzigd en hij doet het gelukkig weer! In ieder geval bedankt voor jullie hulp.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan