• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Document aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jullie zijn een geweldige hulp...

Ik ga er mee spelen en laat het resultaat weten!!

Bedankt allebei!!

Ziet er perfect uit.. alleen de namen zijn ook zichtbaar naast het formulier aan de rechterkant.
Dat heb ik nu opgelost door de cellen te verbergen......
De keuze van de wekvoorbreider is nu wel zichtbaar op het eerste tabblad "aanvraag KMG"maar zou het ook op het 2e tabblad Aanvraag personeel GMG kunnen?

Wat me ook opgevallen is, als je het weeknummer veranderde, werden automatisch de datums mee aangepast....... helaas werkt dat nu niet meer :-(
Ik vraag wel veel he?

Laatst bewerkt:
Hallo Hans,

Vraag 1 is klaar, de namen verwijderd en ook op het andere blad is de keuze geplaatst.
Datums nog niet klopt niet meer omdat er een blad is bijgekomen, moet nu gaan eten.

Gr Justes

Bijlagen

Thanxx

Aha........ is dat het probleem..................
Ik zal me er eens goed in verdiepen........... wil ook eens wat meer leren van exel.......

Heb ik nog een vraagje.......... de contactpersoon is niet altijd vast aan 1 project gebonden.... tijdelijk kan dat ook een ander zijn.Zoals het nu is, hangt er een vast persoon aan een werkplek of ik moet een werkplek meerdere malen aanmaken met beschillende contactpersonen.
Zou het handiger kunnen zijn om de contactpersonen (inclusief telefoonnummer) los te koppelen van de werkplek en dan een keuzelijst te hebben zoals bijvoorbeeld bij de werkvoorbereider?

Thanxx voor je moeite!

Laatst bewerkt:
Hallo Hans,

Deze is dus helemaal aangepast, alleen nog op blad aanvraagfrom het weeknummer aanpassen en op de volgende bladen gebeurd het dan ook automatisch en op 1 januari in O2 2008 zetten.

M
Met datumwijziging.
Kijk maar op het eerste blad.
HTML:
#VERW!

Gr Justes

Bijlagen

Hallo Hans,

Deze is dus helemaal aangepast, alleen nog op blad aanvraagfrom het weeknummer aanpassen en op de volgende bladen gebeurd het dan ook automatisch en op 1 januari in O2 2008 zetten.

M

Kijk maar op het eerste blad.
HTML:
#VERW!

Gr Justes

Bedankt allebei!!!
Mijn laatste vragen ...
Is het niet mogelijk dat het 1e tabblad verdwijnt en dat het weeknummer op aanvraag form KMG of CMG veranderd wordt?

Ik denk dat het heel verwarrend werkt als de mensen die dit formulier gebruiken gewoon het oude formulier zien. DAn gaan ze namelijk de aanvragen weer op het oude tablad doen.
Nog een vraagje.... nu wordt het werknummer ingevuld aan de hand van de gekozen werkplek.
Eigenlijk zou dit andersom moeten zijn want er wordt namelijk een aanvraag gedaan op werknummer en niet op werkplek.

Wat me ook opgevallen is.... in de versie die jullie hiervoor hebben gemaakt, konden rijen worden toegevoegd indien nodig.... in deze versie gaat dat niet meer...
Ook was je niet verplicht een keuze te maken uit de bestaande gegevens maar je kon ook vrije tekst ingeven .. dat gaat ook niet meer

Het afleveradres/verzamelpunt is nu ook gekoppeld aan de werkplek.
Ook dit zou een apart los keuzeveld moeten zijn. Je kunt namelijk voor bepaalde werkplekken verschillende verzameladressen hebben.

Sorry dat ik zo veeleisend ben hoor.... ik ben al heel blij met dit resultaat.

Laatst bewerkt:
Hallo Hans,

Wie dat blad erbij geplaatst heeft weet ik niet ik keek ook al vreemd op, ik zal dat corrigeren, ook aan je andre wensen zal ik proberen die te verwezenlijken.

Gr Joop

Dat zou helemaal geweldig zijn...

Dat blad is het origineel van het oude bestand....
Ik ben je heel dankbaar!

Ik zag trouwens nog iets Joop...

Als je op het eerste tabblad ( het originele dus) het jaartal op 2008 zet, komen er datums van 2009 te staan?

Wat me ook opgevallen is.... in de versie die jullie hiervoor hebben gemaakt, konden rijen worden toegevoegd indien nodig.... in deze versie gaat dat niet meer...

Ik geloof dat hier een aantal zaken door elkaar lopen. Er is geen sporake van "jullie". Joop gaat zijn eigen weg in deze. Wijzigingen die ik heb gemaakt worden door Joop weer teniet gedaan. Ik heb geen zin om te blijven corrigeren dus vandaar dat ik mij van dit probleem terugtrek. Hierbij mijn laatste versie en succes verder.

M.

Bijlagen

Sorry.... desalnietemin ben ik jullie beiden heel dankbaar voor de hulp.

Jouw finalversie lijkt heel erg op het idee zoals het moet zijn!!!
Geweldig... het enige is dat als je het jaar veranderd in 2008 komen er datums van 2009 te staan.. en je kunt geen vrije tekst ingeven. je bent verplicht te kiezen uit de mogelijkheden die voorhanden zijn.verder volgens mij helemaal geweldig!!!

Laatst bewerkt:
Datum probleem.

Het probleem met de datum heb ik inmiddels zelf op kunnen lossen.
Volgens mij rest alleen nog een probleem dat als ik op het tabblad projectgegevens de namen en telefoonnummers van de contactpersonen aanpas dat sommigen een foutmelding geven bij het telefoonnummer. Dit gebeurd vanaf regel 8 de eerste 7 doen het prima

En het probleem dat ik geen vrije tekst in kan geven omdat ik dan een foutmelding krijg

Laatst bewerkt:
Hallo Hans,

Verder naar wensen aangepast.

M op blad CMG kwamen de telefoonnummers niet B28 moest C31 zijn.

Gr Justes

Geweldig Joop.. helemaal wat ik bedoelde...
Alleen...... het foutje bij de telefoonnummers zit er (weer) of nog in.... ik zie dat de verwijzing nog of weer op B staat ipv op c.. maar ik weet nie hoe ik dat moet wijzigen...

Hallo Hans,

Die pech moet je maar hebben, in de haast om hem te versturen (etenstijd) verstuurde ik de verkeerde.
Het weeknummer (C7) en jaartal (N2) alleen veranderen op Blad "Aanvraagform KMG"
De datums waren totaal in de war omdat er op het tweede Blad een kolom tussen gevoegd was.
Bladen Beveiligd zonder WW

Gr Justes

Bijlagen

Hallo Hans,

De datums toch maar weer aangepast werkt nu vanaf 2007 en een kalender toegevoegd kun je het controleren zonodig in kolom C aanpassen.
Die vond ik op een Helpsite,en ik denk ooit gemaakt door Kees Oosterveld.

Gr Justes

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan