Document .acsm gewijzigt met "openen met" naar PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patsy1604

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Een geode dag allemaal,

Ik heb per ongeluk een .acsm doc gewijzigd naar pdf (het icoontje) door op "openen met" Adobe Reader te kiezen. Hoe kan ik dit verwijderen? Want telkens ikdit ebook download kiest deze automatisch het icoontje van pdf.
Zie Bijl

Met vriendelijke groeten, patsyURLLink.PNG

Rechtsklikken op het bestand en kiezen voor <Openen met...> en dan Adobe Digital Editions opzoeken uit de lijst.

Adobe Digital Editions ? staat bij mij niet in de lijst. Hier op het werk kan ik dat ook niet downloaden.

Toch is dat het programma dat hoort bij .acsm. Volgens mij had je het linkje al in een andere vraag staan, maar voor de zekerheid nog een keer :) (klikken op de smilie)
Overigens zoek ik nog naar het verband met Microsoft Office :)

Ik heb inderdaad nog een andere vraag gesteld I.v.m. een acsm via Kobo naar calibre, ereader,.. over te zettten. Ga ik thuis op verder werken.
in Bijl is hetgeen ik zie bij Open with. Zoals je ziet blijft mijn bestand wel .acsm maar is enkel het icoontje naar pdf gegaan.acsm.PNG

Het is juist de koppeling met Reader die voor je probleem zorgt. Het maakt dus niet uit of je bestand nog .acsm heet; zodra jij een keer aangeeft dat hij met Adobe Reader moet worden geopend, is dat de nieuwe koppeling. Als je op je werk geen Digital Editions hebt (en dat is zeker geen standaard pakket voor op het werk) zul je de koppeling ook niet kunnen omzetten naar ADE. Het is overigens een gratis pakket, dus aan de kosten zal het niet liggen.

Exe bestanden downloaden wordt door een policy inderdaad nog wel eens tegengehouden; als je zipjes wel kan downloaden kan ik hem wel voor je op een fileshare zetten. Of je daar wat mee opschiet is dan nog de vraag, want vaak mag je van dezelfde policy ook niks installeren. En dan ben je nog net zo ver van huis. Overigens kan de ICT afdeling het natuurlijk altijd wel doen.
Vraag daarbij is: als het door het bedrijf niet wordt toegestaan, en je dus geen ADE kunt (laten) installeren, dan heeft het ook niet zo bar veel zin om de extensie te koppelen aan ADE. Zonder het bijbehorende programma kun je het namelijk toch niet openen. Zoals je in het andere draadje al hebt gelezen, is het niet veel meer dan een koppeling die ervoor zorgt dat het boek wordt gedownload in ADE.

Oke ik denk dat ik hiermee verder kan. Het zal een thuiswerkje worden. Ik ben al blij dat ik Helpmij.nl kan openen en heb met de hulp van de forum al heel veel kunnen oplossen.

daarom dank aan iedereen en tot de volgende vraag :)

Kleine aanvulling nog op het verhaal, voor als je echt af wilt van de koppeling met Reader: je kunt in de Registry de sleutel opzoeken die is gekoppeld aan de bestandsextensie. Die staan namelijk in de sleutel <HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts>. Als je daar het acsm sleuteltje opzoekt en verwijdert, is er geen koppeling meer voor dit type bestand, en wordt het dus ook niet meer geopend met Acrobat Reader. Je lost daar an sich niet zoveel mee op, want zolang er geen ADE is kun je het toch nergens anders mee openen. Maar je bent wel de koppeling kwijt. Vermoedelijk, als je werkomgeving is dichtgespijkerd, zul je ook geen rechten hebben om RegEdit uit te voeren dus je zult sowieso even moeten smoezen met een systeembeheerder, die kan dat waarschijnlijk wel voor je instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan