Document and Settings

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
379
Ik heb Win Vista Home Premium SP1.

Ik kom bij het verwijderen van .tmp-files erachter dat binnen C:\\Documents and Settings\Users\All Users\Application Data weer een directorie Application Data voorkomt en daarin weer een directorie Application Data enz. tot wel 15 verdiepingen.
Datzelfde gebeurt bij C:\\Documents and Settings\Users\Wim

Is dat binnen Vista normaal? Er is maar één administator en dat ben ikzelf.

Onder C:\\Documents and Settings\Users staan:
C:\\Documents and Settings\Users\All Users
C:\\Documents and Settings\Users\Default
C:\\Documents and Settings\Users\Default User
C:\\Documents and Settings\Users\Openbaar en
C:\\Documents and Settings\Users\Wim

Kijk ik in verkenner direct onder bureaublad, dan staat daar:

> Bureaublad
> Wim
> Openbaar
> Computer
enz.

Hier gaat Application Data niet verder dan 1x.

Ik vind dit vreemd, maar misschien hoort dit wel zo.
 
Nee, dit hoort niet zo.

Wellicht is het scannen op virus en / of spyware aan te bevelen. (Daarna eventueel een Hijjack logje bij Nucia)
 
Ik heb Win Vista Home Premium SP1.

Ik kom bij het verwijderen van .tmp-files erachter dat binnen C:\\Documents and Settings\Users\All Users\Application Data weer een directorie Application Data voorkomt en daarin weer een directorie Application Data enz. tot wel 15 verdiepingen.
Datzelfde gebeurt bij C:\\Documents and Settings\Users\Wim

Is dat binnen Vista normaal? Er is maar één administator en dat ben ikzelf.

Onder C:\\Documents and Settings\Users staan:
C:\\Documents and Settings\Users\All Users
C:\\Documents and Settings\Users\Default
C:\\Documents and Settings\Users\Default User
C:\\Documents and Settings\Users\Openbaar en
C:\\Documents and Settings\Users\Wim

Kijk ik in verkenner direct onder bureaublad, dan staat daar:

> Bureaublad
> Wim
> Openbaar
> Computer
enz.

Hier gaat Application Data niet verder dan 1x.

Ik vind dit vreemd, maar misschien hoort dit wel zo.

Dit kan goed komen door een applicatie die niet 100% vista-compatibel is. Probeer te achterhalen welke dit zou kunnen zijn en verwijder deze applicatie. Na een tijdje kun je weer de temp files gaan verwijderen en kijken wat voor situatie je dan aantreft.

Het feit dat je de ene keer wel veel mappen ziet en de andere keer niet, kan bepaald worden door bestandsvirtualisatie, een mechanisme dat bepaalde mappen 'reroute' naar andere veiligere mappen. Een applicatie die hier niet mee om kan gaan zal zijn uiterste best doen om zijn zin te krijgen, bijvoorbeeld een map proberen aan te maken in map X, dan proberen die map te openen en constateren dat die map elders is aangemaakt en domweg een tweede poging doet.

Ik zou me er in ieder geval niet gelijk zorgen om maken.
 
Nee, dit hoort niet zo.

Wellicht is het scannen op virus en / of spyware aan te bevelen. (Daarna eventueel een Hijjack logje bij Nucia)

Heb ik gedaan, maar kreeg geen reactie.

Dit kan goed komen door een applicatie die niet 100% vista-compatibel is. Probeer te achterhalen welke dit zou kunnen zijn en verwijder deze applicatie. Na een tijdje kun je weer de temp files gaan verwijderen en kijken wat voor situatie je dan aantreft.

Het feit dat je de ene keer wel veel mappen ziet en de andere keer niet, kan bepaald worden door bestandsvirtualisatie, een mechanisme dat bepaalde mappen 'reroute' naar andere veiligere mappen. Een applicatie die hier niet mee om kan gaan zal zijn uiterste best doen om zijn zin te krijgen, bijvoorbeeld een map proberen aan te maken in map X, dan proberen die map te openen en constateren dat die map elders is aangemaakt en domweg een tweede poging doet.

Ik zou me er in ieder geval niet gelijk zorgen om maken.

Ben alvast een beetje gerustgesteld.
Ik kan geen programma vinden dat eventueel hiervoor aansprakelijk is.

Vraag: kan het kwaad om deze subdirectories gewoon te wissen? en dan te kijken welk programma niet meer goed draait?
 
Heb ik gedaan, maar kreeg geen reactie.



Ben alvast een beetje gerustgesteld.
Ik kan geen programma vinden dat eventueel hiervoor aansprakelijk is.

Vraag: kan het kwaad om deze subdirectories gewoon te wissen? en dan te kijken welk programma niet meer goed draait?

Gezien de zelf-bescherming van Vista denk ik niet dat hij het toelaat. Wat staat er in de uiteindelijke \application data\ map? Zet even systeem en verborgen bestanden weergeven aan, anders kun je niets met zekerheid zeggen!
 
Gezien de zelf-bescherming van Vista denk ik niet dat hij het toelaat. Wat staat er in de uiteindelijke \application data\ map? Zet even systeem en verborgen bestanden weergeven aan, anders kun je niets met zekerheid zeggen!

In de uiteindelijke map staat hetzelfde als in de eerste map, dus een volledige kopie van de eerste wordt in iedere volgende map weergegeven.
 
In de uiteindelijke map staat hetzelfde als in de eerste map, dus een volledige kopie van de eerste wordt in iedere volgende map weergegeven.

Dan heb je inderdaad te maken met een bestands-virtualisatieprobleem. Wat je kunt doen is eerst even een restore point maken van je systeem (http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial143.html het kopje 'Manually Creating Restore Points' ) en dan de map verwijderen vanaf het punt waar het mis gaat, dus na de 1e keer Application Data\ de repeterende secties verwijderen. Als dit niet 'mag', doe het dan in de veilige modus.

Nogmaals, maak voor de zekerheid eerst een restore point!

Succes!
 
Dan heb je inderdaad te maken met een bestands-virtualisatieprobleem. Wat je kunt doen is eerst even een restore point maken van je systeem (http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial143.html het kopje 'Manually Creating Restore Points' ) en dan de map verwijderen vanaf het punt waar het mis gaat, dus na de 1e keer Application Data\ de repeterende secties verwijderen. Als dit niet 'mag', doe het dan in de veilige modus.

Nogmaals, maak voor de zekerheid eerst een restore point!

Succes!

Ik heb een restor point gemaakt en ik kon de 2e en volgende mappen in één klik verwijderen.

Opnieuw opgestart en......

tot nu toe geen problemen en de sub-mappen zijn (nog) niet terug gekomen.

Ik denk (hoop) dat dit de definitieve oplossing is.
Hartstikke bedankt.

Wim.:thumb::thumb:
 
Ik heb een restor point gemaakt en ik kon de 2e en volgende mappen in één klik verwijderen.

Opnieuw opgestart en......

tot nu toe geen problemen en de sub-mappen zijn (nog) niet terug gekomen.

Ik denk (hoop) dat dit de definitieve oplossing is.
Hartstikke bedankt.

Wim.:thumb::thumb:

Mooizo, hou me op de hoogte als het probleem weer terugkeert!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan