Document bestand beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Hallo,

Ik wil graag een Document bestand (.doc) beveiliggen zodat NIEMAND er dingen in kan veranderen of wijzigen.
Ze mogen het alleen kunnen uitprinten.

Heeft iemand een idee ?

gr rob

Open het document in Word. Ga naar Extra, Document beveiligen. Nu kun je een wachtwoord invoeren.

Edit: ...alleen printen...ik geloof dat het nu helemaal niet geopend kan worden door een ander, dus ook niet geprint :confused: ??

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Ja klopt, je kan hem alleen openen met je wachtwoord en dan alsnog bewerken.

Dus het is niet de oplossing voor mij.

Anderen mogen het wel lezen en uitprinten, maar ze mogen er niks aan veranderen.

gr rob

Waarom maak je er dan geen pdf bestand van? Er bestaan gratis pdf printers die je kan installeren. Je kan dan gewoon vanuit Word printen, de pdf writer selecteren en afdrukken. Je kan het dan zo instellen dat het pdf bestand alleen geprint kan worden en niet veranderd. Nog een voordeel: Ook de opmaak blijft zoals ie was.

Boeing zat op de goede weg; je hebt de keuze voor 2 wachtwoorden. Eén om te mogen openen en één om te mogen bewerken. Overigens is pdf idd ook een optie.

Aris1969 zei:
Waarom maak je er dan geen pdf bestand van? Er bestaan gratis pdf printers die je kan installeren. Je kan dan gewoon vanuit Word printen, de pdf writer selecteren en afdrukken. Je kan het dan zo instellen dat het pdf bestand alleen geprint kan worden en niet veranderd. Nog een voordeel: Ook de opmaak blijft zoals ie was.

Bedankt voor je reactie,
Maar leg eens verder uit over die pdf printers, en waar haal ik die vandaan?
Heb je misschien een link voor mij?

Enige testjes gedaan met de beveiliging van Word maar het werkt wel als ik het daarna met Word wil openen.
Alleen gaat het volgende mis als ik het volgende doe:

Bestand, rechtermuisknop, Openenen met, Wordpad MFC-toepassing
dan werkt die beveiliging niet meer.:evil:

Dan kan ik van alles veranderen en opslaan en afsluiten.
Daarna weer geopend, en ziedaar de veranderingen staan daar.

http://www.pdf995.com/

Hier haal je een pdf-printer vandaan. Een pdf-printer is een stukje software die een bestand (om het even wat voor bestand) omzet naar pdf, je kunt ongeveer stellen dat een pdf een niet te veranderen afbeelding is van een bestand, bijvoorbeeld een brief die je heb getypt in Ms Word. Het verschil met een echte printer is dat een pdf-printer niets uit je printer laat komen, maar dat het een document een plek op je harde schijf geeft. Daarvandaan kun je het later alsnog daadwerkelijk printen.

Om een pdf-bestand te kunnen lezen heb je een pdf-reader nodig. Adobe (+/- 25mb) is er één, maar er zijn ook kleine andere progs. Foxit is wel een handige. Je haalt hem hier http://www.foxitsoftware.com/download.htm

Enige testjes gedaan met de beveiliging van Word maar het werkt wel als ik het daarna met Word wil openen.
Alleen gaat het volgende mis als ik het volgende doe:

Bestand, rechtermuisknop, Openenen met, Wordpad MFC-toepassing
dan werkt die beveiliging niet meer.

Dan kan ik van alles veranderen en opslaan en afsluiten.
Daarna weer geopend, en ziedaar de veranderingen staan daar.

Dat is trouwens wel een goeie. Je hebt gelijk, en ik vraag me af of oom Bill daar rekening mee gehouden heeft.............

Dit zijn wel problemen die je met pdf omzeild

Laatst bewerkt:
Confictius zei:
http://www.pdf995.com/

Hier haal je een pdf-printer vandaan. Een pdf-printer is een stukje software die een bestand (om het even wat voor bestand) omzet naar pdf, je kunt ongeveer stellen dat een pdf een niet te veranderen afbeelding is van een bestand, bijvoorbeeld een brief die je heb getypt in Ms Word. Het verschil met een echte printer is dat een pdf-printer niets uit je printer laat komen, maar dat het een document een plek op je harde schijf geeft. Daarvandaan kun je het later alsnog daadwerkelijk printen.

Om een pdf-bestand te kunnen lezen heb je een pdf-reader nodig. Adobe (+/- 25mb) is er één, maar er zijn ook kleine andere progs. Foxit is wel een handige. Je haalt hem hier http://www.foxitsoftware.com/download.htm

Bedaknt voor de tip:thumb:
Ik heb het document omgezet naar een PDF bestand en kan er niet inkomen cq er dingen in veranderen.
Het PDF bestand is momenteel onderweg naar een ICT'er, en die gaat ff kijken of het te kraken is.

Misschien zal je denken waarom deze poeha om een document te beveiligen?
ff een korte uitleg hierover:

Mijn dochter studeert, laatste jaar, maakt stage opdracht en is geslaagt.
Haar stage opdracht is in Word gemaakt en daar staan aanbevelingen in naar toeleveranciers die aan hun leveren.

Nu wil het geval dat het bedrijf waar ze haar stage heeft gedaan, haar stage document graag digitaal wil hebben om het via internet op te sturen naar de toeleveranciers.
Nu heeft ze het vermoeden dat iemand intern in het bedrijf haar stage raport wil veranderen
en ook haar naam die eronder staat.

Vandaar de vraag: wel printen maar niks veranderen.

Het schijnt moeilijk te zijn om een bestand te bevieligen want die icter had hem zo open.

We hebben het maar zo opgestuurt als PDF printer, maar hopen dat ze niet zo wijs zijn om het te gaan veranderen.

Iedereen bedankt voor de moeite en de tips.:thumb:

Robbolland zei:
Nu wil het geval dat het bedrijf waar ze haar stage heeft gedaan, haar stage document graag digitaal wil hebben om het via internet op te sturen naar de toeleveranciers. Nu heeft ze het vermoeden dat iemand intern in het bedrijf haar stage raport wil veranderen en ook haar naam die eronder staat.
Nagekomen en off-topic: het is nog maar de vraag van wie het stagerapport nu eigenlijk is.
Het auteursrecht zou wel eens aan de onderneming zijn voorbehouden.
Lees de stage-overeenkomst maar eens goed na.
Alle gegevens zijn van het bedrijf en zijn door het bedrijf aan je dochter "gegund", uitsluitend in het kader van haar studie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan