Document invoegen als pictogram in document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietth

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Ik ben een beslissingsboom aan het maken in word.
Op het einde van iedere tak heb ik een tekstvlak geplaats met wat informatie over deze stap.
Aan elke tak is ook een specifiek formulier te linken.
Ik zou graag dit formulier opnemen in dit tekstvlak.

Je kan een document invoegen via Invoegen-->object-->bestand gebruiken-->als pictrogram weergeven.
Alleen krijg ik dan een pictogram en tekst dat te groot is voor het tekstvlak. Ik zou dat dan ook willen verkleinen of anders weergeven maar dat lukt niet.
Ideaal zou zijn om dit op te nemen als een hyperlink maar dan met het eigenlijke formulier effectief opgenomen en niet louter een link.

Ik kan dan enkel dat document naar iedereen doorsturen dat dan als handleiding kan dienen.
Anders moet ik ook de formulieren apart doorsturen en zullen de links verbroken worden als ze elders lokaal opgeslagen worden.

Is hier een goede oplossing voor?

Alvast bedankt!

Ik snap je probleem niet; ik kan een gekoppeld document probleemloos als pictogram in een tekstvak zetten, en dat vervolgens verkleinen. Kwestie van de hoeken slepen of rechtsklikken en <Object opmaken> selecteren. Wat je bedoelt met:
Ideaal zou zijn om dit op te nemen als een hyperlink maar dan met het eigenlijke formulier effectief opgenomen en niet louter een link.
snap ik ook niet, want bij het invoegen kun je aangeven of je een koppeling wilt, of niet. In het laatste geval wordt het document ingesloten.

Ik werk nog met word 2003. Misschien zit daar het verschil?

Wat betreft het verkleinen van het pictogram:dat is deels opgelost. Ik kan niet aan de hoeken slepen want dan gebeurt er niets. Maar via rechtermuisknop -->object opmaken en dan tabblad grootte lukt het wel.

Wat betreft de hyperlink: daar zie ik nergens een optie staan om al dan niet een koppeling te maken.

Ik ook :)
De koppeling geef je aan bij het invoegen van het object. Daar heb je twee opties: <Koppelen aan bestand> en <Invoegen als Pictogram>. De tweede zet je al aan, de eerste blijkbaar nog niet. Als je de tweede optie aanzet, en op de knop <Ander pictogram> klikt, kun je ook nog de omschrijving onder het pictogram aanpassen. Anders zie je de volledige padnaam van het ingevoegde bestand.
Ik heb overigens geen idee waarom je een hyperlink naar het bestand wilt invoegen, als je het bestand niet koppelt.... Ofwel je koppelt bij intern gebruik, ofwel je koppelt niet bij versturen van het bestand, omdat de ontvanger dan niet bij het gekoppelde bestand kan. Maar wat moet je in dat laatste geval dan nog met een hyperlink?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het niet goed uitgelegd heb.
Ik heb het over twee verschillende dingen.

Enerzijds over het invoegen van een bestand via invoegen object
Anderzijds over het invoegen via de optie hyperlink.

Via invoegen object kan ik het document inderdaad reeds koppelen maar dan zit ik met een groot pictogram in de tekst.
Ik wil het stroomschema zo licht mogelijk maken.
In die zin dacht ik aan de optie hyperlink.
Ik zou dan bijvoorbeeld "Formulier A en Formulier B" typen en het document aan de tekst verbinden.
Alleen sla je dan enkel de link op en niet het document zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan