document invullen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter ojan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ojan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
hallo,

ik heb een document "verslag van vaststelling" gescand als een BMP. Dit doc dient ingevuld te worden telkens er een ongeval gebeurd is op het werk. Het document bestaat uit verschillende vakjes waar iets moet ingevuld worden. Nu wil ik dat bvb in word dit gescande doc als achtergrond erop staat, zonder dat dit kan aangepast worden. (is al zo want het is een afbeelding)
Nu wil ik "velden" definiëren waar in getypt kan worden. Dus door de tab kan ik naar een volgend veld springen. Ook wil ik dat het niet mgl is om te typen waar het niet hoort...

Hoe doe ik dat allemaal? Doe ik dit in word, of beter in excel? Hoe kan je dan in excel een achtergrondafbeelding toevoegen, en dan nog vakjes aanduiden, dus de excelgrid zit dan VOOR de tekening...

dank

sjabloontje maken in Word lost het op. (Vergt wel enige oefening) Tip: activeer de werkbalk "formulieren"

weet je ergens een tutorial voor zo'n sjbloontjes?

tja, ik heb het door te klooien, mezelf aangeleerd, m.b.v. de helpfunctie binnen W-word..............

Geplaatst door gast0225
tja, ik heb het door te klooien, mezelf aangeleerd, m.b.v. de helpfunctie binnen W-word..............

ken dat... :D
Juist nog 1 vraag:
Bij een sjabloon, moet ik dan eerst dat document namaken in word, of vostaat het om de figuur als achtergrond (watermerk?) te zetten en dan op de juiste plaatsen vakjes om in te vullen te maken??

dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan