Document ophalen vanaf je eigen pc!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk.K

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
hallo even een vraag aan de cracks.Ik heb een homepage gemaakt en nu wil ik vanaf die homepage een hyperlink maken naar mijn eigen computer of -C-schijf om documenten te tonen die op mijn pc staan.Dit schijnt ruimte te besparen.Ik heb die hyperlink gemaakt naar mijn pc (waar document staat) maar het lukt gewoon niet,Hij wordt niet opgehaald.Wat doe ik fout en moet ik nog ergens aan denken (firewall/beveiliging)
Alvast bedankt Dirk.

Huh ? Je hebt dus een FTP server opgezet, en wil vanaf i-net je comp thuis bereiken via je website?
Waar gaat het fout ?

Ja ik heb een homepage gemaakt via chello.Deze upload ik met ftp naar de server van chello.Prima gaat allemaal goed.Nu heb ik een aanwijsknop gemaakt als hyperlink naar een document op mijn eigen pc ipv dat het op de server van chello straat.(gaat dit wel uberhaupt?).als je dus de knop aanklikt (het gaat over het dagboek van mijn dochter dan linkt ie niet naar mijn c-schijf waar dit document staat .Dus je moet het zien dat jij bv die link aanklikt en terecht komt op mijn c-schijf om het document te kunnen lezen.Maar dat lukt dus niet.En waar moet ik op letten (mits het gaat natuurlijk)wat beveiliging betreft dat natuurlijk niet iedereen op mijn c schijf kan.Of moet ik echt het document uploaden naar de server van chello om te kunnen lezen.

Als je naar je pc wil linken dan moet je eerst een webserver bij jou installeren. Dan pas kan je naar jezelf linken. Heb je trouwens een vast ip adres?

Geplaatst door ivana
Als je naar je pc wil linken dan moet je eerst een webserver bij jou installeren. Dan pas kan je naar jezelf linken. Heb je trouwens een vast ip adres?
Chello is dynamisch, maar veranderd bijna nooit :rolleyes:

Dat probleem heb ik dus ook en wil gaarg dat zelfde als Dirk.
Iemand vroeg aan Dirk of hij een webserver heeft, bedoel je daar dan mee, een tweede PC in huis ?
Ik heb hier drie PC's staan , ik kan er best wel eentje missen die als webserver moet fungeren, maar ja , hoe doe je dat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan