• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Document opslaan in universele locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramsje

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2014
Beste,

Is het mogelijk om een excel bestand op te laten slaan in een universele locatie zoals bijvoorbeeld: \\Map1\Ditismijnbestand.xls

Ik heb een facturatie systeem gemaakt in excel die ik in mijn dropboxmap heb staan. Hier worden de documenten opgeslagen als pdf en excel bestanden in de gewenste mappen. Echter ga ik nu over naar OneDrive. Deze heeft echter geen fysieke map en wil graag gebruik gaan maken van een universele locatie, zodat ik ook vanaf mijn telefoon, tablet, andere laptop de facturen kan aanmaken etc

Ik hoop dat dit voldoende informatie is, anders hoor ik graag van u.

B.V.D.

Ramsje

Edit: OneDrive heeft wel een vaste locatie, maar dan is deze niet bereikbaar vanaf een ander apparaat.

Laatst bewerkt:
Hallo, wellicht kun je hier je informatie uit halen die je nodig hebt. Klikje

Speel het filmpje af en het wordt duidelijk dat je overal er mee aan de slag kunt gaan en nog veel meer. Succes.

Beste,

Bedankt voor de reactie. Echter gaat het echt om een VBA Code. Mijn code voor het opslaan verwijst momenteel naar een fysiek path. bijvoorbeeld: D:/Dropbox/Map1/Bestandsnaam.xls

Graag wil ik het universeel maken wat lijkt op: \\Map1\Bestandsnaam.xls.

Dit puur zodat ik van elk apparaat een factuur kan maken vanaf dat excel bestand met de macro om op te slaan als een bestand.

Hoi,
Natuurlijk de vraag, waarom overschakelen naar onedrive als dropbox goed werkt? Ik ken niets van onedrive maar werkt een relative path zoals \Ditismijnbestand.xls ?

Greetz

Hoi,
Natuurlijk de vraag, waarom overschakelen naar onedrive als dropbox goed werkt? Ik ken niets van onedrive maar werkt een relative path zoals \Ditismijnbestand.xls ?

Greetz

Ik schakel over omdat ikzelf voordelen zie met OneDrive (office 365) etc. Maar dat is buiten het feit van dropbox.

De code is niet vast aan OneDrive of dropbox, maar puur een VBA code. ik zal zoon code eens proberen.

Beste,

Bedankt voor de reactie. Echter gaat het echt om een VBA Code. Mijn code voor het opslaan verwijst momenteel naar een fysiek path. bijvoorbeeld: D:/Dropbox/Map1/Bestandsnaam.xls

Graag wil ik het universeel maken wat lijkt op: \\Map1\Bestandsnaam.xls.

Dit puur zodat ik van elk apparaat een factuur kan maken vanaf dat excel bestand met de macro om op te slaan als een bestand.

Oh oke, dan moet iemand die er verstand heeft van VBA code jou proberen te helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan