document verdwenen uit map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerdavdw

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2010
Een aantal mappen die bestanden bevatten zijn ineens leeg. Een word bestand, een excel bestand en 3 foto bestanden. weet iemand hoe dit gebeurd kan zijn? Het zit niet in de prullenmand. Als ik via 'zoeken' naar de bestanden zoek vind ik wel een snelkoppeling, die wijst naar een bestand wat niet meer aanwezig is op de computer.

Lijkt er toch op dat je het bestand verwijderd hebt, (Met Shift+Delete komt het niet in de prullenbak terecht maar wordt het direct weggegooid).
Het is ook mogelijk dat er een virus of zoiets op je pc staat die dat heeft gedaan.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

Hiermee zal het wel lukken om ze terug te halen, tenzij het al drie weken geleden is dat je ze kwijt raakte.(Werkt ook onder Vista en Win7)

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar dit had ik vanmorgen al gelezen op dit forum en uitgeprobeerd. Het is niet gelukt.

Nu word ik toch een klein beetje nieuwsgierig: in wélke mappen stonden ze / waren dat 'bijzondere' mappen?

Dit ben ik kwijt:

-1 map in Word met daarin 3 vakantieverslagen waarvan er nu 1, de meest recente, verdwenen is. Bij de functie Zoeken, is er wel een snelkoppeling van dit bestand, maar wordt er gemeld dat hij deze niet kan openen omdat het bestand niet op de computer staat. Dit was vorige week
-In een map van 'afbeeldingen' staan 3 mappen met foto's. Die 3 mappen bestaan nog maar zijn plots leeg. Het zijn foto's van diezelfde vakantie als het vakantieverslag in Word. Dit was ook vorige week.
-1 map in Excel, is ook ineens leeg, terwijl daar 2 of 3 bestanden in stonden. Dit zag ik vanmorgen.

Het zit allemaal niet in de prullenbak

De ellende is dat ik jouw kennis van pc's niet kan inschatten.
Stel dat die heel erg gering is. Dan zou een mogelijk antwoord kunnen luiden:

in welke applicatie bekijk je de bestandslijst? Stel dat je zou antwoorden: In Word. Dan zou ik antwoorden: Dan kun je idd. geen foto bestanden en Excel bestanden zien, omdat in Word alleen .doc's zichtbaar zijn etc. etc. Slechts in de Windows verkenner kun je alles zien. Maar mogelijk zeg jij dan: Ja, dat weet ik allang, ik ben geen dombo. Snap je? Zonder te weten wát jij voor kennis bezit is het lastig het e.e.a. in te schatten.

(ik ben over 5 minuten voor 2 uurtjes offline en zal dus even niet kunnen reageren)

Laatst bewerkt:
hoi,
ik zoek idd wel word bestanden in word en excelbestanden in excel.
ik denk dat ik wel iets van computers weet, geen leek dus maar ik ben ook geen deskundige; beetje ertussenin!
Bedankt tot zover

Ik zou de mappen inderdaad ook proberen te benaderen met de windows verkenner en niet vanuit Word/ Excel of zoiets.
Kan ook nog dat ze in een oudere Word/Excel (doc/xls) zijn gemaakt en je ze nu probeerd te vinden met Word/Excel2007 (docx/xlsx).

Groeten Marcel

Hallo Marcel,
Het is allemaal op dezelfde laptop aangemaakt en in dezelfde programma's. Wat ik zo vreemd vind, is dat de mappen in 'Afbeeldingen' nog wel bestaan en de inhoud weg is. Hetzelfde bij de map in Word; de map bestaat nog wel, maar 1 bestand is weg. Hetzelfde bij Excel, de map bestaat wel maar de 2 bestanden zijn verdwenen.
Het is mij een raadsel..

Ok, je gaat dus met de Windows verkenner naar de map toe en niet vanuit Word/Excel/.... ?
Vooral omdat je het met dat Restoration tooltje ook niet terug kunt vinden is het wel vreemd.
Ben je toevallig met een andere gebruikersnaam aangemeld op de laptop dan die je normaal gebruikt ?

Ik zou ook wel eens willen weten welke mappen je het precies over hebt. (volledige pad: C:\Documents and settings\................. of zoiets)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Bij het Wordbestand wat verdwenen is:
C:\Users\Gerda\Mijn Documenten\Vakantieverslagen\vakantie Hijken

Bij de foto's:
C:\Gerda\Afbeeldingen\foto's 2010\juli 2010

Bij het Excelbestand:
C:\Deze Computer\Gerda\Mijn Documenten\verrekening

Het laatstgenoemde is dan steeds het bestand wat verwenen is
heb je hier iets aan?
groeten Gerda

Het vreemde is dat er eigenlijk maar 3 redenen zijn waarom bestanden verdwijnen:
1. iemand anders zit ook op jouw machine..........
2. een virus
3. een steeds terugkerende domme actie van jouzelf

3 sluit ik uit, blijven 1 en 2 over?

Ik neem aan dat je een (up-to-date) virusscanner gebruikt, welke ?
Je kunt ook nog even doen wat HIER staat.

Groeten Marcel

Hallo Marcel.
Je tip zal ik zo bekijken.
Ik gebruik Avast als virusscanner. Ik heb gisteren Ad Aware gedownload en m'n systeem laten scannen. Uiteindelijk kwam er een melding in de trant van: er is een zeer gevaarlijk programma (oid) aangetroffen en verwijderd. Ik ben benieuwd of er idd iets tussen zit wat bestanden kan doen verdwijnen.
Groeten Gerda

Adware.Win32.Gabpath
Trojan.Win32.Generic!BT
Trojan.Win32.Ircbot!cobra(v)
Win.32.Adware.Zwangi
Win32.Adware.Zwangi/l
Win32.Trojan.Cosmo

Voor zover ik heb kunnen vinden zittten hier geen virussen/adware bij die bestanden verwijderen van je HD.
Welk besturingssysteem gebruik je ?

Groeten Marcel

Je kunt nog kijken naar de eigenschappen van de map (waarin je bestanden mist) en kijken of er een tabblad vorige versies of Shadow copies bij zit.

Groeten Marcel

Dat zit er niet bij.
Bedankt voor je hulp hoor! Ik geef het op.
Groeten Gerda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan