document vergrendeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Hallo,

Een probleem met Word XP.

Wanneer ik Word opstart kan ik niet beginnen te typen.

De cursor is er wel maar onderin komt de mededeling:

" deze opdracht is niet beschikbaar omdat het document is vergrendeld voor bewerken "

Maar er is dus helemaal geen document geopend [ tenminste niet dat ik weet ].

Kan dus niets met Word op dit moment.

Jaap.

Staat er bij eigenschappen misschien geen vinkje bij 'lezen' ?

Daar ik de structuur van Word (XP) niet ken, moet je even voorzichtig zijn met het uitvoeren van het volgende advies:

Mogelijk is de Normal.dot corrupt geraakt. Soortgelijke en andere ellende in Word 2000 kon meestal opgelost worden door het bestand Normal.dot op te sporen op de hdd en dit te verwijderen. Bij een volgende opstart van Word werd een nieuwe (niet corrupte) Normal.dot aangemaakt.

Als er een Normal.dot bestaat, hernoem die dan eens naar (bijvoorbeeld) Normal.dom en start Word opnieuw op. Probleem over ? Dan nog een weekje wachten dan de Normal.dom verwijderen van je hdd.

Beste Elisa,

Er zijn geen eigenschappen want er is helemaal nog geen document geopend.

Beste Pasja,

Resultaat van een zoekactie naar Normal.dot :

geen Normal.dot te vinden.

Help.

Jaap.

Hij bestaat ook in Office XP (zo ontdekte ik na wat zoekwerk) Mogelijk heb jij Windows zodanig ingesteld dat bepaalde bestanden verborgen blijven ?

Althans, berichtjes zoals deze doen dat vermoeden.......:
Recently a few workstations have started showing strange behaviour with Normal.dot. First, when closing Word, after the main document window closes, a second word window listed as normal.dot also closes about a second later.
Upon reopening Word, Normal.dot appears in the 'recently opened file list'.
I've tried replacing the normal.dot. I've tried deleting it (word just re-creates it). I've tried the 'detect and repair' option, but no luck.
Windows XP and Office XP are running all the latest SPs and patches. Also, all machines are swept regularly with Adaware, Spybot, and Window Washer.

Laatst bewerkt:
heb de zoekoptie van Windows gebruikt : niets gevonden.
Hoe in te stellen dat ze niet verborgen blijven ?

Jaap.

verkenner -> extra -> mapopties -> weergave -> neus daar eens wat rond bij de geplaatste vinkjes.

Nou, in de verkenner staat "verborgen bestanden en mappen weergeven" aangevinkt.

Jaap.

deze opdracht is niet beschikbaar omdat het document is vergrendeld voor bewerken "

Vreemd, hoe kan iets nou vergrendeld zijn als het er nog niet is???????:8-0:

Wat mij nog opviel is dat wanneer Word gestart is het icoontje " nieuw " ook niet aan te klikken is .

? ? ?

Wat zal je meer tijd kosten.........dit proberen verder uit te zoeken of Office er af te gooien en opnieuw er op te zetten?

Of via start/software naar Microsoft Office gaan en op wijzigen klikken. Ik heb alles er afgegooid maar als jij al die files hebt laten staan kun je uninstall van Word doen en het er weer opzetten.

kijk eens in de map:

C:\documents and settings\jouw naam\application data\microsoft\sjablonen

en / of in de map:

C:\documents and settings\jouw naam\application data\microsoft\templates

staat / staan daar mogelijk de Normal.dot(s) ?

Ik kom er op deze manier inderdaad niet uit.
Heb maar Office volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nu is alles weer prima.

Allen bedankt voor het meedenken

:)

Jaap.

En dat alles weer doet wat 't moet doen, daar gaat het uiteindelijk om........

Je hebt overigens best wel wat "geluk" gehad: Office (en zeker een corrupt Office) laat zich in heel veel gevallen niet zomaar verwijderen (registerverwijzingen die blijven staan). Vaak is er een speciale (MS) verwijdertool voor nodig.
(De kans dat de oorspronkelijke foutmelding blijft, is niet gering. ook na een complete "normale" de-installatie en herinstallatie.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan