Document vullen met gegevens uit access-tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Allen,

Eenerzijds heb ik access-tabel met dossiersgegevens (dosnr / dos datum / dos naam / .....) en anderzijds een word document waarin een aantal velden gevuld zouden moeten worden vanuit de access tabel.

Hoe los ik dit het beste op? Ik dacht aan een veld waarin het dossiernr moet ingevoerd worden en een knop met "Zoek Gegevens". Maar hoe krijg ik de gegevens dan op de juiste plaats?

Ik snap je bedoeling niet helemaal; je kunt prima vanuit Word een samenvoeging maken met een Access tabel of query, maar ik weet niet of je dat bedoelt. Je zult een reden hebgen gehad om de vraag in het Word forum te stellen :).

Goede morgen Octafish,

Ik zal het even schetsen. Het gaat om 2 enquete documenten die ingevuld moeten worden en antwoorden moeten bewaard worden in 2 access-tabellen. Het
eerste enquete-document is een (beveiligd) excel-bestand met 40 vragen. Iedere nieuwe enquete die ingevuld wordt, krijgt een uniek nr (dossiernr). Bij het saven wordt telkens een record aangemaakt in van de 2 access-tabellen. Als er al een record is met hetzelfde dossiernr, wordt dit niet overschreven maar wordt er toch een nieuw record aangemaakt om een historiek te hebben van de ingevulde gegevens. In het record wordt ook een datum & tijd geregistreerd om zo het laatst bewaarde record te kunnen selecteren achteraf).
Het tweede document is een word-document (van meer dan 20 pagina's) met (heel veel) vragen en allerlei mogelijke antwoorden:
1) Tekst-veld: vrij in te voeren tekst
2) Selectie-veld: er kan 1 antwoord geselecteerd worden uit een keuzelijst
3) Datum veld
4) checkboxen: Voor 1 vraag kan meer dan 1 checkbox aangevinkt worden
Een aantal vragen staan ook in het excel-bestand (en de antwoorden staan dan in access). Eén van de eerste velden in het word-document is het dossiernr. Wordt een bestaand dossiernr ingevoerd zouden de antwoorden die eventueel al in access staan moeten opgehaald worden.
Wanneer het word-document tijdens of na het invullen gesaved wordt zou ook een record moeten aangemaakt worden in de 2de access-tabel.

Hoe pak ik dit het beste aan?

En nu zoek je hulp om het nóg ingewikkelder te maken :D. Slecht nieuws vrees ik, dat lijkt mij bijna onmogelijk....
Waarom niet de hele enquête vanuit Access gemaakt en verspreid? Je kunt een vraagformulier (de enquête) mailen en de antwoorden netjes importeren. Dat geldt met name voor het Excel stuk, want dat is een 'poor man's solution' voor een database. Maar goed, laten we het even binnen de huidige opzet houden. Dan lijkt mij een voorbeeldje wel op zijn plaats, want je kiest dus een behoorlijk ingewikkelde weg en ik sta niet te popelen om die situatie eerst zelf na te bouwen.

Hallo OctaFish,

Het is moeilijk om een voorbeeld te posten, het gaat om een enquete binnen een bank en ik heb toegezegd er niet mee naar 'buiten' te komen....
Ik heb opdracht gekregen van hun om de data die ingevuld wordt in enerzijds een bestaand excel-bestand en anderzijds in een word-document te bewaren in een access-tabel.
Maar ik zal met 'simpele' vragen beginnen om zo tot een eindresultaat te komen.

Kan ik op een word-document een knop toevoegen en als hier op geklikt wordt dat dan een macro uitgevoerd wordt?

De 'simpele' vraag stellen is hem beantwoorden :). Ja, dat kan natuurlijk. Die knop zet je dan bijvoorbeeld in het lint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan